شناسهٔ خبر: 105049 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد؛

سرمای هوا در انتظار نوار شمالی و نوار شرقی کشور

آسمان ابری- آسمان- باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور برای روز شنبه در نوار شمالی کشور و روز یکشنبه در نوار شرقی کشور، کاهش دما را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، ‌ کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور، جنوب غرب و نیز استان‌های ساحلی خزر، استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع شده‌اند، بخش‌هایی از مرکز کشورمان و نیز اواخر وقت هم در شمال شرق، بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود که در مناطق جنوبی این بارش‌ها با رعد و برق همراه خواهد بود.

وی افزود: روز شنبه نیز بارش‌ها در شمال غرب کشور قطع خواهد شد ولی در سایر مناطقی که گفته شد، بارش‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کند. ضمن اینکه فردا در مناطقی از استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی و نیز یزد، بارش خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: روز یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد و خراسان جنوبی، بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

به گفته رفیعی، روز شنبه در نوار شمالی کشور و روز یکشنبه در نوار شرقی کشور کاهش دما را انتظار داریم و روزهای یکشنبه و دوشنبه هم در نیمه شرقی کشور و جنوب کشور، وزش باد شدید خواهد بود که این شرایط در بعضی نقاط سبب ایجاد گرد و خاک خواهد شد.

وی آب‌های شمال خلیج فارس را هم امروز مواج پیش‌بینی کرد و گفت: همچنین روز شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز، و روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز دریای عمان مواج و متلاطم خواهند بود. آب‌های دریای خزر نیز امروز جمعه و یکشنبه این شرایط را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: امروز تهران هم در بعضی ساعات وزش باد و بارش باران را خواهد داشت. حداکثر دما ۱۴ و حداقل دما نیز فردا به ۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

رفیعی سردرترین مرکز استان را هم در امروز صبح، کرمان با حداقل ۴ درجه زیر صفر و پس از آن بجنورد با ۳ درجه زیر صفر و همچنین گرم‌ترین مرکز استان را هم امروز صبح بندر عباس با دمای حداکثر ۲۶ درجه بالای صفر و شهرهای اهواز و ساری را هم با حداکثر ۲۴ درجه بالای صفر، رکورددارهای بعدی اعلام کرد.