شناسهٔ خبر: 10505 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پایان عملیات اجرایی آزادراه ساوه-همدان نزدیک است/ طرح اتصال ریلی ایلام به شبکه راه‌آهن کشور در دستور کار است

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل در استان همدان از روزهای پایانی عملیات اجرایی در آزادراه ساوه-همدان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ۲۸ کیلومتر باقیمانده از این آزادراه ۱۷۵ کیلومتری روزهای پایانی خود را طی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی با سفر به استان های ایلام و همدان از پروژه های زیرساختی حمل و نقل این استان ها بازدید کرد.

نورزاد در این سفر از پروژه های راه اصلی ایلام-حمیل، تونل آزادی و حمیل-کرمانشاه بازدید و در جلسه ای با استاندار ایلام حضور یافت.

وی در حاشیه این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت استان ایلام به عنوان یکی از گذرگاههای غرب کشور و نقطه اتصال با همسایگان غربی ایران، از اولویت ارتقا شبکه راه های این استان در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: طرح اتصال ریلی ایلام به شبکه راه آهن کشور به طول ۸۰ کیلومتر در دستور کار است و یکی از مهمترین پروژه های ریلی کشور محسوب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این طرح با هدف پوشش ریلی مرکز استان ایلام و امکان برقراری ارتباط ریلی بین دو کشور ایران و عراق از طریق مرز مهران و دهلران برای تردد زائرین محترم امکان متبرکه کربلا و نجف طراحی و در دستور کار قرار گرفته است.

نورزاد همچنین از انعقاد قرارداد مطالعات تکمیلی این محور خبر داد که به موازات آن مطالعات زیست محیطی و پدافند غیرعامل این خط ریلی نیز انجام می شود.

در ادامه این سفر مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با سفر به استان همدان از پروژه های کمربندی غربی همدان، ۲۸ کیلومتر باقیمانده از آزادراه ساوه-همدان و کارگاه ریل گذاری راه آهن تهران-همدان بازدید و در جلساتی با حضور مجریان و پیمانکاران این پروژه ها شرکت کرد تا از نزدیک در جریان روند اجرای این پروژه ها قرار گیرد.

در حال حاظر کنارگذر غربی همدان به طول ۲۹ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصد، کنارگذر شرقی همدان به طول۲۲کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصد، کنارگذر اسدآباد به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد، قطعه یک محور تویسرکان-کنگاور به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۲۸ درصد، محور همدان-سنندج حدفاصل صالح آباد-داشبلاغ به طول حدود ۲۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و قطعه ۴ الف محور همدان-بیجار به طول ۱۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد از جمله پروژه های راه و بزرگراه در دست احداث در استان همدان است که در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی به وضعیت هر یک رسیدگی شد.

۲۸ کیلومتر باقی مانده از آزادراه ساوه-همدان که روزهای پایانی عملیات اجرایی در آن را شاهد هستیم،  پروژه دیگری بود که علی نورزاد از آن بازدید کرد.

وی در این بازدید آزادراه ساوه-همدان را به عنوان بخشی از آزادراه کربلا عنوان کرد که تکمیل کننده شبکه بزرگراهی آسیایی و کریدور شرق و غرب کشور است.

نورزاد افزود: قطعه اول این آزادراه به طول ۹۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده و زیرعبور ترافیک قرار دارد و ۲۸ کیلومتر از قطعه دوم آن به طول ۸۵ کیلومتر هم اکنون روزهای پایانی احداث خود را سپری می کند.

حضور در کارگاه راه آهن تهران-همدان-سنندج از دیگر برنامه های این بازدید بود که معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آن از پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی زیرسازی راه آهن تهران-همدان و ۴۹ درصدی راه آهن همدان-سنندج خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا بزودی با رفع مشکلات موجود در زمینه تامین منابع مالی شاهد تسریع در احداث این خط ریلی باشیم.

راه آهن تهران-همدان-سنندج به طول ۴۱۰ کیلومتر با اتصال استان های همدان و کردستان به شبکه ریلی کشور در دست احداث است که با بهره برداری از آن شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی در این استان ها خواهیم بود./

نظر شما