شناسهٔ خبر: 105052 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

لزوم تعیین تکلیف زمین بیش از ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی در استان فارس

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بر لزوم تعیین تکلیف زمین برای ساخت بیش از ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی در استان فارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی شامگاه پنجشنبه ۲۱ بهمن‌ماه در جلسه شورای مسکن استان فارس، گفت: در سراسر استان فارس ۲۵۷ هزار ثبت نام برای مسکن صورت گرفته است که که برای قریب ۶۰ هزار واحد آن، تامین زمین انجام شده اما برای بیش از ۲۰۰ هزار واحد، کمبود زمین در پهنه استان وجود دارد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که ما به صورت عام در کشور با آن مواجه هستیم، تاخیر در اعلام نتیجه بررسی‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان است. مصوبه‌ای که شورای عالی مسکن صادر کرده است، مسئولیت شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر را به طور کامل به استان تفویض کرده است با این هدف که سرعت کار را بالا ببرد. اما الان ۲۸ شهر در استان فارس داریم که هنوز وضعیت زمین‌هایشان برای نهضت ملی در شورای برنامه‌ریزی استان مشخص نشده است.

محمودزاده از استاندار فارس درخواست کرد به دستگاه‌های تابعه و نیز دستگاه‌های خدماتی در استان تعیین تکلیف کند که ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز نتیجه نهایی این موضوع را اعلام کنند و گفت: این مشکل مانع ساماندهی وضعیت ثبت‌نامی‌ها شده است و وقتی نشود ساماندهی را انجام داد، نمی‌توانیم پروژه‌ها را شروع کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: صورتجلسه‌ای که بین وزرای راه و شهرسازی و کشور صورت گرفت، عینا در مصوبه شورای عالی مسکن تصویب شد که چند تا شرط در آن گذاشته شده بود؛ از جمله اینکه همه شهرداری‌ها ظرف یک ماه مکلف‌اند پیش‌پروانه‌ای را صادر کنند که امکان شروع کار مهیا شود و حداکثر ظرف سه ماه پروانه اصلی را صادر کنند. سازمان نظام مهندسی حداکثر ظرف یک ماه می‌تواند تائیدیه نقشه را بدهد که این پروژه‌ها بتواند به نتیجه اجرایی برسد.

وی ادامه داد: تسهیلات بافت‌های فرسوده در همه جا از جمله همین شیراز ۴۰۰ میلیون تومان است که ما مصوبه آن را از شورای عالی مسکن گرفته‌ایم که اگر انشاالله منابع صندوق ملی مسکن هم تامین بشود، ما برای بافت فرسوده مصوبه تسهیلات ۱۲ درصدی و ۲۰ ساله داریم که بزرگترین مشوق برای کسانی است که می‌خواهند در این بافت‌ها ساخت و ساز بکنند. برای تاسیسات روبنایی هم وزیر محترم راه و شهرسازی دستور لازم را صادر کرده است و ما نیز در حال آماده‌سازی بخشنامه آن هستیم که همزمان با ساخت مسکن، تاسیسات روبنایی هم آغاز شود.