شناسهٔ خبر: 105074 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

امروز تهران بارانی می‌شود/ بارش برف و باران در نیمه شمالی کشور تا چهارشنبه

جاده برفي کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را بارانی پیش‌بینی کرد و از بارش برف در مناطق مرتفع تهران خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۳ بهمن و دو روز آینده اعلام کرد.

وی برای امروز در مناطقی از غرب،‌ جنوب غرب و بخش های از مرکز، جنوب،‌ شرق  و جنوب شرق کشور، بارش باران و برف و وزش باد را پیش‌بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در دامنه‌های جنوبی البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد و برای مناطق جنوبی رگبار باران توام با رعد و برق و وزش باد شدید را انتظار داریم.

به گفته نقشینه،‌ فردا گستره بارش در جنوب شرق و شرق استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، نقاطی از سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان جنوبی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: فردا با توقف جریانات شمالی روی دریای خزر در سواحل شمال و برخی نقاط از اردبیل بارش رخ می‌دهد.

براساس پیش‌بینی‌های کارشناس سازمان هواشناسی،‌ دوشنبه تا چهارشنبه گذر متناوب امواج از نوار شمالی کشور سبب می‌شود دوشنبه و سه‌شنبه در غرب سواحل دریای خزر، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف را داشته‌ باشیم.

نقشینه تاکید کرد:‌ چهارشنبه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

پیش‌بینی‌های کارشناس سازمان هواشناسی حاکی از آن است که فردا و پس فردا در نیمه شرقی و جنوب کشورمان تندباد سبب خیزش گرد و خاک در برخی نقاط می‌شود.

نقشینه، نیمه غربی خلیج فارس را برای امروز و خلیج فارس و تنگه هرمز را برای فردا مواج اعلام کرد و گفت:‌ دریای خزر هم فردا و پس فردا مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای آب و هوای تهران، امروز گاهی بارش باران و بارش برف در مناطق مرتفع تهران و کاهش ابر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۱۰  و فردا ۱۴ درجه خواهد شد و کمینه دما هم در مهرآباد ۶ و شمیرانات ۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.