شناسهٔ خبر: 105079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی قبل از پایان سال آغاز می‌شود

حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در نشست با معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها و معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: قراردادهای اراضی نهضت ملی مسکن به صورت گروهی همزمان با پالایش ثبت‌نام‌کنندگان به متقاضیان حائز شرایط واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو گفت: با وجود اینکه سهم آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن تولید ١٨٠ هزار واحد تعیین شده، اما زمین برای ساخت ٣۵٠ هزار واحد مسکونی مطابق با ضوابط و مقررات طرح تفصیلی شهرها تأمین شده است.

حمزه‌لو اظهار کرد: براساس برنامه ابلاغی فاز نخست، زمین در شهرهای ارومیه، خوی، چایپاره، چالدران، میاندوآب، نقده، مهاباد، بوکان، تکاب و سردشت تأمین شده است.

وی با تأکید بر اینکه در شهرهای فاقد اراضی ملی به دنبال تغییر کاربری و استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی هستیم، افزود: صدور مجوزهای قانونی برای تغییر کاربری اراضی و افزایش تراکم اراضی مستعد باید با اخذ تصمیم‌های کارشناسی و در راستای حفظ بهره‌وری زمین‌ها باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: لازم است نظارت جدی بر تنوع‌بخشی و بهبود کیفیت زندگی در طراحی سکونت‌گاه‌های جدید اعمال شود.

در این نشست بر بهره‌گیری از دانش و تخصص  جامعه مهندسی و صاحب نظران صنعت مسکن در اجرای موفق قانون جهش تولید تأکید شد.

در نهضت ملی مسکن ٧۴ هزار و ۶۵۴ خانوار در ٣۴ شهر آذربایجان‌غربی ثبت‌نام کرده‌اند.