شناسهٔ خبر: 105100 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

استاندار گلستان :

فرودگاه کلاله ظرفیت تبدیل به قطب ترانزیت تجاری شرق استان گلستان را دارد

فررودگاه کلاله استاندار گلستان با تاکید بر ظرفیت بزرگ فرودگاه شهرستان کلاله در شرق استان گلستان، گفت: در صورت نگاه اصولی به این فرودگاه می توان آن را به قطب ترانزیت تجاری شرق استان تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی محمد زنگانه، استاندار گلستان در بازدید از فرودگاه شهدای کلاله که مدتی است برای چندمین بار با تعطیلی مواجه شده است، با اشاره به اینکه فرودگاه‌ها همواره در تمامی نقاط جغرافیایی یک ظرفیت بزرگ برای توسعه به شمار می روند، اظهار کرد: فرودگاه شهرستان کلاله آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و نتوانسته نقش خود را در توسعه استان و شرق استان به فعلیت برساند.

وی با بیان اینکه فرودگاه کلاله می تواند به قطب ترانزیت تجاری شرق استان تبدیل شود، گفت: این امکان اکنون به صورت نسبی وجود دارد و تلاش می‌کنیم در سفر رئیس جمهور به استان، مصوبات خوبی جهت رفع مشکلات و تحقق این موضوع اخذ شود.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه فرودگاه کلاله ظرفیت فوق العاده ای است که هفت شهرستان با ظرفیتی قریب به ۸۰۰ هزار نفر می توانند از آن بهره مند شوند، خاطرنشان کرد: عدم وجود جایگاه سوخت یکی از مشکلات عمده در عدم استفاده از این ظرفیت بزرگ است که مقرر شد فعلا پروازهایی که نیاز به سوخت ندارند انجام شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ زنگانه با بیان اینکه در فاز بعدی به عنوان بک اقدام کوتاه مدت، سیستم سخت رسانی پورتابل در دستور کار قرار خواهد گرفت، ادامه داد: با همکاری نماینده منطقه در مجلس، پیگیری های جدی را در راستای احداث جایگاه سوخت خواهیم داشت و امیدواریم به زودی خبرهای خوبی به مردم این شهرستان و شرق استان گلستان بدهیم.