شناسهٔ خبر: 105106 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد:

رضایت ۷۶ درصدی مسافران از نمازخانه فرودگاه های کشور

عباسی رییس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌ها گفت:سامانه پایش و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی، میانگین شاخص رضایت مسافران از نمازخانه های فرودگاههای کشور را طی فروردین ماه تا پایان دی ماه 76 درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت فرودگاهها بالغ بر ۵۴ فرودگاه تحت مالکیت دارد، متولی احداث، تجهیز و بهسازی نمازخانه های فرودگاه های کشور است و نتایج نظرسنجی از نمازخانه های فرودگاه های کشور که توسط مسافران و مردم تکمیل شده، گویای حرکت رو به جلو و انتخاب مسیر درست ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه ها در راستای خدمت رسانی به مردم است.

 محمد عباسی رییس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه‌ها که چندی پیش توسط وزیر راه و شهرسازی برای اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ نماز مورد تقدیر قرار گرفت، احداث، تعمیر، تجهیز و بهسازی نمازخانه‌های فرودگاه ها را از وظایف اختصاصی وزارت راه و شهرسازی و به طور ویژه شرکت فرودگاه‌ها ذکر کرد و گفت: این شرکت بالغ بر ۵۴ فرودگاه تحت مالکیت دارد که می بایست نسبت به احداث، تجهیز و مرمت نمازخانه ها در اماکن اداری، سالن ترمینال و ترانزیت برای مسافر ورودی و خروجی اقدام کند.

وی افزود: به صورت سالیانه اعتباراتی برای تعمیر و تجهیز نمازخانه ها مصوب و به فرودگاه ها داده می شود که با تخصیص این بودجه اختصاصی از سال ۹۸ بازسازی نمازخانه ها نیز بهتر شد.

رییس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاهها از احداث نمازخانه های فرودگاه امام خمینی(ره) در سال های ابتدایی راه اندازی و بهره برداری از آن به عنوان نمازخانه ای شایسته نام برد و افزود: با گذشت سال ها و همچنین ازدیاد طرح های پیمانکاران و طراحان ساخت نمازخانه از پنج سال قبل، شرکت با هماهنگی و حمایت های مدیران عامل وقت و مسئولین بودجه، به این نتیجه رسید که همه نمازخانه های فرودگاه ها متحدالشکل شوند.

عباسی از ادامه روند تجهیز و مرمت و بازسازی نمازخانه در دوران کرونا خبر داد و افزود: دوران کرونا هم مانع فعالیت های بهسازی نمازخانه در فرودگاه ها نشد و در دوره ای که تردد مسافر کم بود سال گذشته در ۱۶ فرودگاه، نمازخانه ها بازسازی، بهسازی و احداث شدند و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸ فرودگاه برای ساخت و بهسازی نمازخانه ها کسب اعتبار کردند که برخی ساخته شده است و برخی نیز در حال ساخت است.

به گزارش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ عباسی از نحوه واگذاری احداث، بهسازی و تجهیز نمازخانه ها به دست پیمانکار گفت: این اقدام از طریق سامانه تدارکات دولت الکترونیک با اعلام شرایط قیمت مناسب، سرعت در نصب و کیفیت اقلام مورد نیاز انجام می شود.

وی همچنین به بند ۷ بخشنامه وزارت راه و شهرسازی که مبنی بر عدم تداخل ساعت پروازها با ساعت نماز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در شرایط عادی پروازهای صبحگاهی اکثراً با نماز صبح تداخل نداشته و ندارد و به ندرت در مواردی از قبیل نقص فنی هواپیما، شرایط جوی آب و هوا در مقصد و یا مواردی مشابه از شرایط عادی خارج شده است

وی افزود: از آنجا که مسئولیت پذیرش و یا عدم پذیرش ساعات پروازهای شرکت های هواپیمایی در اختیار فرودگاه مهرآباد است در راستای اجرای وظایف اختصاصی شرکت فرودگاه ها، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در دو فصل از سال بخشنامه ای مبنی بر رعایت عدم تداخل نماز صبح و پروازهای صبحگاهی به مدیرکل فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه ها ارسال می کند.

گفتنی است، میانگین شاخص رضایت از فروردین ماه تا پایان دی ماه ۷۶.۶% است که از مجموع ۳۲۲۲۱۴ بازخورد مسافرین و مردم در سامانه پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در فرودگاه های کشور و افزایش سطح کیفیت خدمات فرودگاهی استخراج شده است.