شناسهٔ خبر: 105118 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان خبر داد؛

انسداد ۷۵۰ مسیر روستایی به دنبال بارش برف اخیر در لرستان/ بازگشایی محورهای مسدود طی ۲۴ ساعت آینده

برف روبی - کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از انسداد ۷۵۰ مسیر روستایی به دنبال بارش برف اخیر در این استان خبر داد و گفت:‌ با تلاش ۳۸۰ نیروی راهداری بخش اعظمی از این محورها تا فردا بازگشایی و عبور و مرور برقرار می‌شود.

عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه استان لرستان از شروع فصل بارش از اواسط آذرماه تاکنون قریب به پنج برف سنگین را تجربه کرده است، گفت:‌ این بارش‌ها انسداد حدود ۴۵۰، ۶۵۰، ۷۸۰ و یکهزار و ۲۵۰ روستا را در پی داشت.

وی با اشاره به بارش روز پنجشنبه، ۲۱ بهمن ماه، از انسداد مسیر ۷۵۰ روستا خبر داد و عنوان کرد:‌ ۲۵۰ روستا در شهرستان خرم‌آباد،‌۲۵۰ مسیر روستایی در شهرستان نورآباد،‌ ۶۵ روستا در شهرستان الشتر، ۱۲۰روستا در شهرستان الیگودرز، ۳۵روستا در درود و ۳۰ روستا در بروجرد مسدود است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان افزود: در برخی مناطق که بارش‌ها پایان یافته است‌، به همراه همکارانمان در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستیم اما در برخی مناطق همچون خرم‌آباد، ‌بروجرد، گردنه زاغه، سرنمک و پلدختر همچنان بارش باران و برف را شاهد هستیم.

شرفی با بیان اینکه ۳۸۰ نفر نیروی راهدار در حال بازگشایی راه‌ها هستند، گفت:‌ این تعداد از راهداران به وسیله ۲۵۰ ماشین آلات در ۳۸ راهدارخانه از شروع بارش‌ها مستقر و در حال بازگشایی محورها هستند.

وی اولویت این اداره را برف روبی محورهای اصلی خواند و اظهار کرد:‌ خوشبختانه در همه این بارش‌ها هیچگاه راه‌های اصلی مسدود نشد و با برنامه‌ریزی که داشتیم این امر صورت گرفت، اما در خصوص راه‌های روستایی نیز اغلب کمتر از ۷۲ ساعت تمام مسیرها بازگشایی شد.

شرفی از بازگشایی محورهای مسدود روستایی طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت:‌ بخش اعظمی از این محورها تا فردا بازگشایی و عبور و مرور برقرار می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: خوشبختانه در این بارش خسارتی به جاده‌ها وارد نشد اما در بارش ۲۲ دی‌ماه به دلیل بارش سنگین برف در کیلومتر ۹۰ آزادراه خرم‌آباد به سمت اندیمشک خسارت وارد شد و بخشی از جاده تخریب شد و همکارانمان طی هفت روز مسیر را ترمیم و عبور و مرور را برقرار کردند.

وی با بیان اینکه برخی راه‌های روستایی رانش‌های جزیی را شاهد بودند، عنوان کرد:‌ خوشبختانه این مشکلات با تلاش راهداران برطرف شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: تردد در محورهای اصلی و فرعی صورت می‌گیرد، اما بخش زیادی از محورهای روستایی مسدود است، از دو هزار و ۸۶۰ محور روستایی که وجود دارد، ۷۵۰ محور مسدود شده است که با تلاش راهداران در این مسیرها رفت و آمد از سرگرفته می‌شود.