شناسهٔ خبر: 105128 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

صدور ۶۶۵۵ کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای استان

کنترل ناوگان - خراسان جنوبی-2.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از صدور ۶۶۵۵کارت سلامت رانندگان بخش حمل و نقل استان طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، مهدی گرجی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:۶۶۵۵ فقره کارت سلامت رانندگان بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر از ابتدای سال تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان صادر شده است .

وی افزود: در حال حاضر پنج مرکز تخصصی طب کار در استان جهت انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان مسافری و باری زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند.

گرجی ادامه داد: در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون ، چربی خون و غیره جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می شود .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند برای فعالیت رانندگان حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده ای ، دارا بودن کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور است .

گرجی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند ، متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای است تاکید کرد : کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافر به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود .

وی یادآور شد : امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان ، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال ، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی ، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های این کارت است.