شناسهٔ خبر: 105142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۶۴۹ نفر در آزمون بدو خدمت رانندگان قزوین شرکت کردند

آزمون بدو خدمت معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون با برگزاری ۱۱ دوره آزمون بدو خدمت رانندگان،  ۶۴۹ نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، علیرضا معیری‌پور گفت: از این تعداد شرکت کننده به تفکیک ۵۳۵نفر در بخش بار، ۸۵نفر مسافر و ۲۲ نفر حمل مواد خطرناک بوده اند که پس از برگزاری آزمون ۴۲۶تن ازآنها پذیرفته شدند.

وی اضافه کرد:آزمون های بدو خدمت رانندگان در بخش های مختلف بار، مسافر و حمل مواد خطرناک برگزار می شوند و قبولی در آنها از الزامات دریافت کارت هوشمند برای متقاضیان کار در این بخش است.

معیری‌پور ادامه داد:مواردی چون موضوعات حقوقی و قوانین حمل و نقل، سلامت شغلی رانندگان، ایمنی حمل و نقل و مهارت‌های حرفه ای از جمله موضوعاتی هستند که متقاضیان با شرکت در این دوره ها و برگزاری آزمون با آنها آشنا می‌شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: آزمون‌های بدو خدمت رانندگان پیش از این توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار می‌شد اما در اواسط سال جاری براساس تفاهم نامه ای، برگزاری آزمون به سازمان آموزش فنی و حرفه ای واگذار شد و پس از قبولی و اعطای گواهینامه کارت هوشمند برای رانندگان توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر می شود.