شناسهٔ خبر: 105156 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد منتشر کرد؛

تداوم بارش برف و باران تا اواسط هفته/خطر لغزندگی جاده‌ها و سقوط بهمن در ارتفاعات

بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور با انتشار اطلاعیه‌ای از تداوم بارش برف و باران تا اواسط هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی نسبت به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اواسط هفته و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات و مسدود شدن راه‌های روستایی هشدار داد.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور زمان شروع این سامانه بارشی شنبه ۲۳ بهمن‌ماه و زمان پایان آن دوشنبه ۲۵ بهمن خواهد بود.

نوع مخاطره این سامانه بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و در مناطق گرمسیر توام با رعد و برق پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور،‌منطقه اثر این سامانه برای روز شنبه بیست و سوم،‌ خراسان جنوبی، نیمه شرقی خوزستان، یزد، نیمه جنوبی اصفهان، فارس، کرمان و بوشهر برای روز یک‌شنبه بیست و چهارم، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات سمنان خواهد بود.

روز دوشنبه بیست و پنجم نیز استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان درگیر این سامانه خواهند بود.

اثر مخاطره اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن بویژه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری از سوی سازمان هواشناسی کشور اعلام شده است.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی از توضیه‌های سازمان هواشناسی به مردم در این روزهاست.