شناسهٔ خبر: 105163 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد؛

جنوب کشور متاثر از باران و سرما/ هشدار به فعالان ساحلی در استان‌های شمالی

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی کشور برای امروز یکشنبه بارش باران را در استان‌های جنوبی و کاهش محسوس دما را در جنوب شرق کشور پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، ‌کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: امروز در استان‌های جنوبی کشور، کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب استان‌های یزد و اصفهان، بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. در ارتفاعات زاگرس جنوبی هم امروز بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا دوشنبه نیز در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود و این سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود. از اواخر وقت امروز و نیز فردا دوشنبه بارش‌ها در سواحل خزر آغاز خواهد شد و بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی هم بارش پراکنده باران و برف را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: طی امروز و فردا در نوار شرقی کشور هم وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت که در برخی نقاط احتمال ایجاد گرد و خاک وجود دارد. امروز د ر مناطق جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه رخ می‌دهد و فردا دوشنبه نیز در سواحل خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش دما بین ۶ تا ۸ درجه خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌کنیم و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هم نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز این شرایط را خواهند داشت. از امروز تا سه‌شنبه در مناطق ساحلی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان افزایش موج به یک تا ۱.۵ و در مناطق فراساحلی به ۲.۵ متر هم خواهد رسید که لازم است فعالان ساحلی توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

کارشناس سازمان هواسناسی اضافه کرد: تهران هم امروز آسمانی صاف با غبار محلی خواهد داشت و گاهی مواقع وزش باد را هم شاهد خواهیم بود. حداکثر دمای هوای پایتخت ۱۴ درجه بالای صفر خواهد شد و حداقل دما نیز فردا حدودا به ۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.