شناسهٔ خبر: 105167 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کرد:‌

شرکت تراورس در آستانه بازگشت به راه‌آهن/تاکید بر حسابرسی ویژه و شفاف‌سازی گزارشات مالی تراورس تا پایان سال ۱۴۰۰

برگزاری نشست ویدئو کنفرانس وزیر راه وشهرسازی با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به لزوم بازگشت شرکت تراورس به راه‌آهن، بر تعیین حسابدار ویژه جهت بررسی عملکرد گذشته مالی این شرکت در راستای رعایت عدالت و انصاف در جهت حفظ حق‌الناس و منافع ملی کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر برگزاری دو نشست مفصل با حضور معاونان و مدیران کل راه‌آهن و مدیرعامل و هیات مدیره شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) عنوان کرد: طی جلسات برگزار شده مشخص شد که متاسفانه در گزارش‌های واصله، بی‌انضباطی و پیچیدگی‌های خاصی در عملکرد مالی شرکت تراورس از سوی بازرسان و حسابرسان قانونی گزارش شده است که لازم است تمامی این موارد شفاف سازی شوند.

صالحی با یادآوری اینکه شرکت تراورس در سال ۱۳۷۱ از سوی شرکت راه آهن تاسیس و در سال ۱۳۸۹ در فرآیند خصوصی سازی شرکت‌های دولتی، به بخش خصوصی واگذار شد، ادامه داد: این شرکت در سال اخیر با حکم دادگاه به راه‌آهن واگذار شد و متاسفانه طی ۱۰ سال اتفاقاتی برای مدیریت و عملکرد این شرکت رخ داده است که غیرقابل پذیرش است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون شرکت تراورس همچون فرزند تضعیف‌شده و آسیب‌دیده در آستانه بازگشت به خانواده خود است، تاکید کرد: لازم است تا با حسابرسی ویژه کاملا مشخص شود طی این مدت چه اتفاقاتی برای شرکت تراورس رخ داده و شرکت راه آهن در چه وضعیت و شرایطی تراورس را تحویل می‌گیرد.

وی افزود: متأسفانه به دفعات از بانک‌های مختلف وام گرفته شده و پولش وارد شرکت نشده و به دلیل عدم بازپرداخت این وام‌ها، عدم پرداخت بیمه و عدم پرداخت مالیات، حساب‌های اصلی شرکت مدت‌هاست که از سوی دستگاه‌های مختلف مسدود شده است. این تنوع در تخلف و بی‌انضباطی‌های مالی، شائبه‌های مختلفی را به ذهن متبادر می‌کند که باید به فوریت اصلاح شود.

به گزارش شرکت راه آهن، همچنین صالحی در این زمینه طی پیامی در صفحه شخصی خود عنوان کرد: در مجمع تراورس حقیقتا دلم سوخت که در فرآیند اختصاصی‌سازی این شرکت با قویترین تجهیزات و متخصصین ساخت ریلی، موجب تباهی آن شدند درحالیکه در این مدت بسیاری از کشورها در توسعه شبکه ریلی فرسنگها جلوتر رفتند. در فجر انقلاب این فرزند در آستانه بازگشت است و به لطف خدا آن را احیا می‌کنیم.