شناسهٔ خبر: 105176 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

عملیات آسفالت ۳۵ کیلومتر راه روستایی خراسان جنوبی

راه روستایی خراسان جنوبی.jpg معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان‌جنوبی از عملیات آسفالت ۳۵ کیلومتر راه روستایی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، سهرابی، معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به‌وجود ۱۱۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت، شوسه و خاکی در استان، گفت: از این میزان ۵۹۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت، ۱۱۸۰ کیلومتر شوسه و ۴۴۲۱ کیلومتر نیز خاکی هستند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ طولی راه ۵۱ درصد طول راه‌های روستایی استان آسفالت شده‌اند،  تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه حفظ و نگهداری آسفالت شبکه راه‌های موجود با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، محورهای نیازمند روکش آسفالت مطابق دستورالعمل‌های موجود شناسایی و پیگیر اخذ اعتبارات لازم جهت اجرا هستیم.

سهرابی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۴۲ کیلومتر راه روستایی زیرسازی و آماده آسفالت شده که اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای عملیات ساخت و بهسازی راه های روستایی مذکور، درصد برخورداری از نعمت راه آسفالته به ۹۲.۳ درصد از نظر تعداد روستا افزایش یافته است همچنین در دهه مبارک فجر ۳ پروژه به طول بیش از ۱۰ کیلومتر افتتاح شد.

انتهای پیام/