شناسهٔ خبر: 105232 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای رفع نقاط پرحادثه انجام پذیرفت؛

بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی پرندک در شهرستان زرندیه

تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی پرندک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها با هدف رفع نقاط پرحادثه، تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مرکزی)، آئین بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک در شهرستان زرندیه، با حضور نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فرماندار زرندیه و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اولویت‌های تعیین شده و تلاش‌های بعمل آمده برای به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه کاره در سطح راه‌های استان افزود: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک از سال ۱۳۹۶ شروع و به رغم جدیت بکار گرفته شده، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی اظهارداشت: احداث تقاطع های غیرهمسطح یکی از مؤثرترین گام‌های اجرایی برای کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن به شمار می‌رود که در این راستا طی سال جاری دو تقاطع غیرهمسطح نادرآباد در شهرستان آشتیان و شهرک صنعتی پرندک در شهرستان زرندیه به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی شش تقاطع دیگر ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در خصوص مشخصات فنی تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی پرندک گفت: برای به ثمر رساندن این پروژه در وهله اول ۸ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری برای نصب سازه‌های پیش ساخته بتنی با دهانه ۸ متر و ارتفاع ۶ متر انجام شده و در ادامه اجرای دیوار حائل سنگی، اساس و زیر اساس هرکدام به ضخامت ۱۵ سانتیمتر و روسازی آسفالت به طول ۱۷۰۰ متر و اجرای جدول گذاری جهت هدایت آب‌های سطحی و در نهایت نصب هندریل، انواع تابلو و علائم ایمنی و خط کشی سطح آسفالت به عمل آمده است.

وی افزود: برای تسریع در بهره‌برداری از این پروژه، بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی آن توسط اکیپ‌های امانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی انجام شد تا کاربران جاده‌ای از بستری ایمن برای تردد بهره‌مند شوند.

جهانی در پایان یادآور شد: طرح‌های قابل توجهی طی سال جاری در حوزه راهداری در شهرستان زرندیه به بهره‌برداری رسیده است که از مهم‌ترین و مؤثرترین آن‌ها می‌توان به احداث روشنایی طولی تقاطع اخترآباد، روکش آسفالت محورهای ساوه-بوئین زهرا، رازقان-خان آباد و راه دسترسی آزادراه ساوه-تهران به مامونیه و طرح ارتقای ضریب بخشندگی حاشیه راه با اجرای شیب شیروانی در دو محور اصلی و شریانی ساوه-بوئین زهرا و محور قدیم ساوه-تهران اشاره کرد.