شناسهٔ خبر: 105251 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران:

حمایت اتاق بازرگانی از رویکرد مثبت سازمان بنادر در حل چالش‌های بخش خصوصی

بندر عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، ضمن اعلام حمایت از رویکرد مثبت سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل این سازمان در تعامل با بخش خصوصی، ابراز امیدواری کرد در راستای حل چالش‌های بخش خصوصی در حوزه تجارت دریایی گام عملی برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیده فاطمه مقیمی با با اشاره به نشست مدیرعامل این سازمان با پارلمان بخش خصوصی، گفت: قطعا تعامل بخش خصوصی و دولتی به سود اقتصاد ایران خواهد بود و می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی ادامه داد: تمامی تجار و فعالان اقتصادی به نحوی با حوزه حمل و نقل در ارتباط هستند لذا در نشست اخیر با مدیرعامل سازمان بنادر، مهمترین مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل دریایی مطرح و قرار بر این شد تا حل مسائل و پیگیری آنها در دستور کار قرار گیرد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات اصلی بخش خصوصی حل مشکلات موجود در حوزه دریایی و بندری است، گفت: با رویکرد مثبتی که از سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل این سازمان دیده‌ایم، امیدوار هستیم در راستای حل چالش‌های بخش خصوصی گام عملی برداشته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش حمل و نقل دریایی با دو چالش جدی ناشی از تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و نیز محدودیت‌های به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا روبرو هستیم، گفت: اگر قرار است با نگاه برد-برد شاهد احیای برجام باشیم، باید از هم اکنون زیرساخت‌های فعالیت بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری برای بازه زمانی پسابرجام، فراهم شود.

مقیمی افزود: بنادر گلوگاه صادرات و واردات کالا هستند و باید مشکلات موجود در حوزه دریایی و بندری به بهترین شکل ممکن حل شود تا شاهد رونق اقتصادی کشور باشیم.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه در حال حاضر بنادر توسعه‌یافته دنیا تبدیل به بنادر نسل چهارم و پنجم شده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه هنوز بنادر ایران در نسل دوم قرار دارند و باید بتوانیم ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنیم و در مسیر توسعه بنادر کشور گام برداریم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مقیمی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور باید بتوانیم در حوزه ترانزیت، حمل و نقل دریایی، پویایی بنادر و... در منطقه و سطح بین‌الملل به خوبی ایفای نقش کنیم و در اقتصاد دنیا تعیین‌کننده باشیم.