شناسهٔ خبر: 105253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

پیمانکاران تمایلی به تولید و پخش آسفالت راه‌های روستایی استان اردبیل ندارند

کلیم اله وثوقی..jpg مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پیمانکاران چندان تمایلی به تولید و پخش آسفالت برای استفاده در راه‌های روستایی این استان ندارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات راههای فرعی و روستایی شهرستان خلخال گفت: عدم تمایل پیمانکاران و صاحبان کارخانه آسفالت و توزیع آن به مشارکت در اجرای پروژه‌های آسفالت راه روستایی از جمله عوامل پایین بودن میزان آسفالت این راه‌هادرسال‌های اخیر در این استان بوده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: عوامل متعددی از جمله پرداخت غیرنقدی و اوراق خزانه مدت‌دار به پیمانکاران از جمله عوامل کاهش رغبت آنها به مشارکت در اجرای طرح‌های آسفالت اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه هرگونه تخصیص اعتبار برای آسفالت راه‌های روستایی تنها در صورت جذب و هزینه اعتبارات سال‌های قبل امکان پذیر است، بی‌رغبتی پیمانکاران موجب عدم جذب به موقع اعتبارات ،کاهش میزان اعتبارات تخصیصی آسفالت راه های روستایی و همچنین جذب قیر رایگان اختصاصی در سال جاری شد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه ۱۱پروژه آسفالت راه روستایی خلخال از سال ۹۸ بارها به پیمان مناقصه گذاشته شده ولی هیچ پیمانکاری برای اجرای این طرح‌ها اعلام آمادگی نکرده است، گفت: تا زمانی که پیمانکار پروژه آسفالت مشخص نشده و قراردادی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امضا نکرده قیر رایگان پروژه‌های آسفالت راه روستایی تحویل نمی‌شود.

وثوقی یادآور شد: توقف عملیات آسفالت راه روستایی به خصوص در  جنوب استان که از کارخانه‌های آسفالت بخش خصوصی کمتری نسبت به مناطق دیگر استان برخودر است موجب شده تا بسیاری از راه‌های روستایی آماده برای آسفالت از جمله راه ۲ روستای بالای ۲۰۰ خانوار این شهرستان با گذشت بیش از ۲ سال از تخصیص اعتبار تاکنون اجرایی نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با همه این مشکلات، در سال جاری موفق به اجرای چهار پروژه راه روستایی به طول ۱۲ کیلومتر در خلخال شدیم که راه اندبیل به آق‌بلاغ کرد از جمله این راه‌ها است که کار عملیات زیرسازی آن پیش از این در سالهای گذشته سه بار بطور کامل انجام ولی هرگز به اسفالت نرسیده بود.

وی اجرای پروژه‌های آسفالت راه روستاهای سجهرود،اهو، مره جین،سوسهاب،لرد،میانرودان ،طویستان ،عزیزآباد ،سقرچی،کمر،پروژه دوبانده راه منطقه گردشگری ازناو و ۲/۵ کیلومتر از مسیر خیابان کمربندی سی متری قدس شهر خلخال را از برنامه‌های آسفالت سال ۱۴۰۱ در خلخال اعلام کرد.