به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ( البرز)، مریم یوسفزاده، مسئول مجتمعهای خدماتی- رفاهی ادارهکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی استان فعال بوده و آماده خدماتدهی به مسافران هستند، اظهارکرد: همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی و به منظور ارزیابی وضعیت و کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران، طرح تشدید نظارت بر فعالیت این مجتمعهای خدماتی- رفاهی در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در نظارت و بازدیدهایی که توسط بازرسان از مجتمعهای خدماتی رفاهی انجام میشود برخی شاخصها از جمله وضعیت نمازخانه، سرویسهای بهداشتی، رستوران و آشپزخانه، پارکینگهای ورودی و خروجی و فضاسازی مناسب برای تسهیل دسترسی معلولان مورد توجه قرار میگیرد.
این مسئول تصریح کرد: همچنین برای استقبال از مسافران نوروزی فضاسازی و نوسازی مجتمعهای خدماتی رفاهی بینراهی استان نیز انجام میشود که براین اساس مجتمعها موظف به توسعه فضای سبز(گلکاری و درختکاری) در محوطه بیرونی و رنگآمیزی دیوارها هستند.
یوسفزاده تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات همه مجتمعها باید امکاناتی چون پتو و وسایل گرمایشی را برای نمازخانهها فراهم کنند تا در صورت مسدودشدن راهها باتوجه به شرایط جوی فصل بهار امکان اسکان موقت برای مسافران فراهم باشد.
مسئول مجتمعهای خدماتی- رفاهی ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای البرز در ادامه از تهیه بروشور نوروزی توسط مدیران مجتمع های خدماتی- رفاهی خبرداد و گفت: در این بروشور نقشه استان، اطلاعات و موقعیت مکانی مجتمعهای رفاهی فعال در محورهای مواصلاتی درج شده است و طبق برنامهریزی انجام شده این بروشورها در ورودی استان بین مسافران توزیع خواهد شد.
وی گفت: همچنین با هماهنگیهای انجام شده اطلاعات مجتمعهای خدماتی- رفاهی در اختیار مرکز مدیریت راههای استان نیز قرار داده شده است و مسافران میتوانند با تماس با شماره ۱۴۱ از موقعیت مکانی و امکانات مجتمعها مطلع شوند.