شناسهٔ خبر: 105259 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

نام نویسی بیش از ۱۲۱ هزار متقاضی قمی در سامانه مسکن

سامانه قم سرپرست راه و شهرسازی استان قم گفت: بیش از ۱۲۱ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از ۲۹ هزار ثبت نام مربوط به مجردین است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد صادقی از ثبت نام ۱۲۱۵۴۳ هزارمتقاضی در مجموع طرح های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۹۲۹۵ ثبت نام مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در استان بوده که ۱۹۸۳۷ مورد از ثبت نامی ها مربوط به مجردین ۲۳ الی ۴۵ سال است.

سرپرست راه و شهرسازی استان قم در مورد تامین زمین در استان گفت: تامین زمین حدود ۳۵ هزار واحد انجام شده و مابقی سهمیه ۴ ساله مسکن استان در دست اقدام است.

 صادقی با اشاره به تعداد ۶۳ هزار واحد در نظر گرفته شده برای استان افزود: از تمام ظرفیت ها از جمله بافت فرسوده و سایر شهرهای استان برای تولید و تأمین مسکن اقشار مختلف مردم استفاده خواهد شد.

به گفته سرپرست راه و شهرسازی استان قم درعملیات اجرایی واحدهای مسکونی تمام موارد مربوط به استحکام و مقاومت ساختمان به لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر زلزله و عمر مفید ساختمان در نظر گرفته می شود.

وی در مورد اقدامات انجام شده در مورد طرح اقدام ملی مسکن در استان  نیز خاطر نشان کرد: پروژه های اقدام ملی مسکن در شهر قم که توسط بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام در حال اجرا هستند، سطح پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند و برخی از پروژه ها به زودی تحویل متقاضیان خواهد شد.

گفتنی است، ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد. نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.