شناسهٔ خبر: 10526 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تحویل بیش از پنج هزار واحد مسکن مهر استان در هفته دولت/ اجرای ۲۱طرح مبارزه با گسترش بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی

مسعود مالکی مدیر کل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تحویل پنج هزار و ۱۰ واحد مسکن مهر استان در هفته دولت خبر داد.

مسعود مالکی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تعداد کل واحدهای مسکن مهر استان را ۲۳ هزار واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد، میزان چهار هزار و ۵۰۰ واحد آن در حوزه راه و شهرسازی ایرانشهر وجود داشته و مابقی متعلق به اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان است.

مالکی در ادامه افزود: تا کنون بیش از ۱۲ هزار واحد در استان به متقاضیان تحویل داده شده و نزدیک به پنج هزار و ۹۰۰ واحد دیگر باقی مانده که قرار است بخشی از آن تا پایان سال و بخشی دیگر در سال آینده به مالکان واگذار شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت بافت فرسوده استان گفت: در کل دو هزار و ۳۲۰ هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده در استان وجود دارد که نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ هکتار آن در شهر زاهدان واقع شده است.

وی در ادامه از اقامت ۲۵ هزار نفر از مردم زاهدان در سکونتگاه های غیر رسمی خبر داد و افزود: تا کنون حدود ۲۱ طرح برای مبارزه با گسترش بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی در استان انجام شده که طرح  بهسازی بافت فرسوده میدان فلسطین، احداث سه باب درمانگاه، یک مرکز فنی و حرفه ای(هم اکنون در حال ساخت است)، یک فرهنگسرا، بهسازی معابر و خیابان ها و همچنین ارائه حدود یک هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات از جمله آن ها به شمار می رود.

مالکی در این گفت و گو همچنین از افتتاح دو بیمارستان ۴۸ تختخوابی زهک و ۳۲ تختخوابی هیرمند در ماههای گذشته یاد کرد و گفت: هم اکنون عملیات احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی زابل با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد و ۲۰۰ تختخوابی سراوان با پیشرفت ۳۵ درصد در سیستان و بلوچستان در حال انجام بوده که به دلیل کمبود اعتبار روند آن ها کند شده است./

نظر شما