شناسهٔ خبر: 105261 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان خبر داد؛

فع معضل کمبود زمین استان کرمان با الحاق زمین به محدوده قانونی شهر/ اتمام عملیات بتن ریزی دوهزار متر مکعب طرح نهضت ملی مسکن در سیرجان

بتن ریزی سیرجان مدیرکل راه و شهرسازی کرمان از عملیات بتن ریزی دوهزار متر مکعب طرح نهضت ملی مسکن کشور در شهر سیرجان خبر داد و گفت: این عملیات یک روزه در نوع خود بی نظیر است و درصدد رفع مشکل کمبود زمین چهار شهر این استان برآمدیم و در صورت نیاز، الحاق زمین به محدوده قانونی شهر را نیز در دست اقدام داریم.

علی حاجی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از عملیات بتن ریزی طرح نهضت ملی مسکن کشور در شهر سیرجان خبر داد و گفت:‌ در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف درحال برنامه‌ریزی ثبت نام، تامین زمین و دیگر اقدامات مربوطه هستیم و برنامه‌ها مطابق با برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه وشهرسازی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: پروژه عملیات بتن‌ریزی دوهزار متر مکعب طرح نهضت ملی مسکن در ۲۲ بهمن ماه سال جاری،‌ همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط یکی از تعاونی‌های مسکن این استان در شهر سیرجان در قالب یک پروژه ۱۱۲ واحدی انجام شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان با بیان اینکه عملیات بتن ریزی فنداسیون که طی یک روز صورت گرفت، در نوع خود عملیات بسیار بزرگی است، عنوان کرد:‌ این حجم از عملیات پروژه ساختمانی در استان کرمان بی نظیر است، میزان کل سایت ۱۳۳۰ واحد است که این پروژه ۱۱۲ واحدی مربوط به یک شرکت تعاونی در سیرجان است.

حاجی‌زاده اظهار کرد:‌ براساس اعلام شرکت تعاونی ۲۵۰ نفر نیروی انسانی در این پروژه مشغول بودند و شروع بتن ریزی از ۷ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر ادامه داشت و ۳۵۰ سرویس بتن آماده به محل پروژه توسط تراک بتونیرها حمل شد که بزرگی این عملیات را نشان می‌دهد.

وی همچنین چهار شهر کرمان، بافت، سیرجان و بم را برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن دچار مشکل خواند و گفت: برای رفع این معضل درحال پیگیری هستیم و با ورود به بخشی که امکان تغییر اراضی کاربری دارند و برای بهره‌گیری از اراضی سایر دستگاه‌ها به جبران کمبود زمین برآمدیم و در صورتی که نیاز باشد الحاق به محدوده قانونی شهر را نیز در دست اقدام داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان خاطرنشان کرد:‌ تا به امروز برای سه شهر بم، شهر بابک و خرسند الحاق محدوده قانونی انجام شده است و مصوبه شورای توسعه اراضی استان و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور را نیز گرفتیم و مطالعات برای ۳۰ شهر دیگر در حال انجام است؛ در این راستا هشت شهر در قالب طرح توسعه عمران و در طرح جامع و ۲۲ شهر دیگر در بحث انتخاب مشاور برای مطالعات در دستور کار قرار دارند که به مرور مصوبات را دریافت خواهیم کرد.