شناسهٔ خبر: 105269 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح زرد منتشر کرد؛

بارش برف و باران از امروز در برخی مناطق کشور/احتمال آب گرفتگی معابر و لغو پروازها

هوای بارانی سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از نفوذ سامانه بارشی و احتمال آب گرفتگی معابر شهری و لغو پروازها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به نفوذ سامانه بارشی از امروز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه تا روز پنجشنبه ۲۸ بهمن خبر داد.

نوع مخاطره این سامانه بارشی، بارش برف، باران، مه آلودگی، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده و منطقه اثر آن برای روز دوشنبه گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

روز سه‌شنبه نیز گیلان، غرب مازندران، نیمه شمالی اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و ارتفاعات قزوین و زنجان درگیر این سامانه خواهند بود.

اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، ارتفاعات شمالی استانهای البرز و تهران، نیمه شرقی زنجان، شمال همدان و شمال مرکزی در روز چهارشنبه و گیلان، قزوین، البرز، تهران، شرق زنجان، شمال همدان و شمال مرکزی از روز پنجشنبه شاهد این سامانه بارشی خواهند بود.

 اثر مخاطره این سامانه اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، تاخیر و احتمال لغو پرواز و احتمال آب گرفتگی معابر شهری اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی نیز توصیه کرد.