شناسهٔ خبر: 105270 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی ۶۰۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان/کرمان شهر اول در ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در استان

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت:‌ در بحث اقدام و نهضت ملی مسکن بالغ بر شش هزار واحد عملیات اجرایی را با کمک بنیاد مسکن، گروه‌های ساخت، شرکت‌های تعاونی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آغاز کردیم.

علی حاجی‌زاده،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت:‌ در طرح نهضت ملی مسکن، کرمان با ۷۰هزار ثبت نامی بیشترین تعداد نام‌نویسی در این طرح را به خود اختصاص داده است و در دیگر شهرها جمعا یکصدهزار نفر ثبت نام کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه مراحل پایش و احراز شرایط آن‌ها و ثبت مدارک درحال انجام است، گفت:‌ همزمان این اداره اقدامات مربوط به تامین زمین را در دستور کار دارد و بلافاصله پس از اینکه افراد واجد شرایط نهایی و قطعی شدند و مدارک بارگذاری شد، تخصیص نامه نیز انجام می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه تعداد واحدهای سایت این استان یکهزار و ۳۳۰ واحد است، عنوان کرد: تا به امروز در بحث اقدام و نهضت ملی مسکن بالغ بر شش هزار واحد عملیات اجرایی را با کمک بنیاد مسکن، گروه‌های ساخت، شرکت‌های تعاونی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آغاز کردیم.

حاجی‌زاده در خصوص کمبود زمین در این استان نیز اظهار کرد:‌ چهار شهر کرمان، بافت، سیرجان و بم را برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن دچار مشکل هستند که رفع این معضل را در دستور کار قرار دادیم و با ورود به بخشی که موجودی خود سازمان است و در بخشی که امکان تغییر اراضی کاربری دارند و برای بهره‌گیری از اراضی سایر دستگاه‌ها به جبران کمبود زمین برآمدیم، همچنین در صورتی که نیاز باشد الحاق به محدوده قانونی شهر را نیز در دست اقدام داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه وضعیت ثبت نام کنندگان در حال پیگیری است،‌ گفت:‌ در صورت پایش نهایی تخصیص ملک به کسانی که شرایط کامل را دارند انجام می‌گیرد.