شناسهٔ خبر: 105282 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

علت تصادف زنجیره ای محور رامهرمز-بهبهان صد درصد عامل انسانی است

رئیس پلیس راه خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به تصادف زنجیره ای ۲۰ دیماه در محور رامهرمز-بهبهان گفت: سهم تقصیر در این حادثه ۱۰۰ درصد عامل انسانی تشخیص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان،سرهنگ رضا دولتشاهی در یکصد و نوزدهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های کشور که بصورت ویدئو کنفرانس با هشتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی و سوانح رانندگی خوزستان برگزار شد، با اشاره به تصادف زنجیره ای ۲۰ دیماه در محور رامهرمز-بهبهان خوزستان اظهار کرد: در آن روز در صحنه تصادف حضور داشتم و بازدیدی را از محل حادثه انجام دادم.

وی افزود: این حادثه در ساعت حدود ۷.۵۵ صبح رخ داد و دلیل آن مه مقطعی بود و این مساله را هواشناسی تایید کرده است.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: تیم های بازرسی و کارشناسی با افرادی که در این تصادف مجروح شده بودند نیز گفت و گو کردند و این افراد نیز عنوان کردند که به یکباره در مه قرار گرفته اند و این اتفاق رخ داده است.

دولتشاهی با بیان اینکه علت اصلی این تصادف زنجیره ای به دلیل عدم رعایت فاصله طولی و عدم رعایت سرعت مطمعنه بوده است، ادامه داد: این حادثه به این شکل نبوده که همه ۵۸ دستگاه خودرو باهم برخورد داشته باشند و ۱۵ فقره تصادف رخ داده است‌و هر ۵ یا ۶ خوردو با یکدیگر برخورد داشته اند.

وی با اشاره به دلایل تشدید کننده این حادثه که باعث شد خسارت های زیادی به بار آید، افزود: مهمترین دلیل تشدید این حادثه بحث کیسه هوا و ایربگ ها بود که متاسفانه عمل نکرده اند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: براساس بررسی دقیق انجام شده علت وقوع این تصادف زنجیره ای تقصیر انسانی و کاملا مقصر راننده ها تشخیص داده شده اند. سهم تقصیر انسانی در این حادثه ۱۰۰ درصد راننده ها تشخیص داده شده است.

انتهای پیام/