شناسهٔ خبر: 105285 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای :

سامانه سپهتن فعال و سیستم های نظارتی در حال پایش اطلاعات هستند

 داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر سامانه سپهتن کار خود را انجام می دهد و سیستم های نظارتی نیز فعال و در حال پایش اطلاعات هستند تا اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، داریوش امانی در یکصد و نوزدهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های کشور که بصورت ویدئو کنفرانس با هشتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی و سوانح رانندگی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث راه اندازی سامانه سپهتن اینکه گفته می شود سازمان راهداری و حمل و نقل کمک نکرده باید گفت که این سازمان همیشه همراه بوده و در این زمینه نیز به پلیس کمک کرده است.
وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همیشه همراه بوده و کمک کرده است و سامانه موجود به دلیل کمک و هزینه هایی است که این سازمان پرداخت کرده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پلیس همیشه بحث سامانه سپهتن را پیگیری کرده اما پس از مدتی اتفاقاتی میان پلیس و شرکت بهره بردار افتاد و نظر بر این شد که این سامانه تغییر کند و شرکت های جدید دیگری به این بحث ورود کنند. این کار اکنون در حال انجام است و ما نیز همراهی لازم را انجام‌داده و خواهیم داد.
امانی عنوان کرد: در حال حاضر سامانه موجود نیز کار خود را انجام می دهد و سیستم های نظارتی نیز فعال و در حال پایش اطلاعات هستند تا اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد شود.
وی با اشاره به تصادف زنجیره ای در محور بهبهان-رامهرمز گفت: چنین تصادفاتی در دنیا اتفاق می افتد. به دلیل شرایط مه گرفتگی و آب و هوایی بود که این حادثه در منطقه به یکباره رخ داد اما در مقطعی که تصادف انجام شد جاده مشکل خاصی نداشت و خطای انسانی عامل این تصادف بود.