شناسهٔ خبر: 105289 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هوای پایتخت مطلوب می‌شود/کاهش بارش‌ها از روز جمعه

آب و هوا کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در پنج استان خبر داد و گفت: برای پنجشنبه در تهران بارش‌های پراکنده باران و وزش باد رخ می‌دهد که کمک می‌کند هوای تهران در روزهای آتی مطلوب شود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور برای امروز، سه‌شنبه، ۲۶ بهمن و روزهای آتی تشریح کرد.

گودرزی در خصوص سردترین ایستگاه‌های کشور گفت: در ایستگاه سراب دمای کمینه ۱۵ درجه زیر صفر، کوهرنگ، بویین و میاندشت نیز دمای ۱۲ درجه زیر صفر را تجربه کردند که به ترتیب سردترین ایستگاه‌های کشور بودند؛ این در حالی است که روز گذشته در برازجان دمای بیشینه ۲۸ درجه بالای صفر شده و گرمترین ایستگاه کشور بود.

وی از بارش برف و باران در پنج استان خبر داد و عنوان کرد: امروز در برخی از مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و به صورت پراکنده در مازندران بارش باران و برف را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور برای فردا، چهارشنبه، در اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات رشته کوه البرز بارش باران و برف را پیش‌بینی کرد و گفت: همچنین فردا در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز و در برخی نقاط استان‌هایی مثل زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان و مرکزی بارش های پراکنده رخ خواهد داد.

گودرزی با بیان اینکه روز پنجشنبه گستره بارش‌ها به شرق گیلان، مازندران، غرب گلستان و استان‌هایی مثل البرز، تهران، قزوین و مرکزی محدود می‌شود، اظهار کرد: در روز پنجشنبه همچنین شرق و جنوب شرق کشور بارش‌های پراکنده خواهند داشت؛ اما جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را پیش بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی از غبار صبحگاهی در تهران خبر داد و گفت: از اواخر وقت امشب برای تهران افزایش ابر را خواهیم داشت و با وجود ناپایداری جوی استان تهران برای پنجشنبه بارش‌های پراکنده باران و وزش باد رخ می‌دهد که کمک می‌کند هوای تهران در روزهای آتی مطلوب شود. همچنین امروز صبح در ایستگاه مهرآباد دمای کمینه سه درجه بالای صفر گزارش شد.