شناسهٔ خبر: 105296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اعلام کرد:

اجرای ۱۷ پروژه در مشارکت با خیران، بنیاد علوی و بسیج سازندگی سپاه استان

پروژه های مشارکت با خیرین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از اجرای ۱۷ پروژه مشارکت با خیران، بنیاد علوی و بسیج سازندگی سپاه در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، فاروج و مانه و سملقان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت:  پروژه های مشارکت با خیران ۱۴ مورد به ارزش ۱۸۹ هزار میلیون ریال می باشد که شامل احداث ۳ راه روستایی به طول ۳۳ کیلومتر، ۹ مورد احداث پل و آبنما و حذف ۲ نقطه حادثه خیز است.

وی با بیان این که پروژه های مشارکت با بسیج سازندگی سپاه و بنیاد علوی ۳ مورد و به ارزش ۲۰۱ هزار میلیون ریال است، گفت: پروژه هایی که با مشارکت بسیج سازندگی اجرایی شده شامل احداث محور روستایی قتلیش_پیربز در شهرستان بجنورد به طول ۶ کیلومتر و احداث و تکمیل آبروهای محور روستای حاج حسین در شهرستان مانه و سملقان است همچنین احداث ۴ دستگاه پل باکسی در محور خرتوت_کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان با مشارکت بنیاد علوی اجرایی شده است.

وی با بیان این که در شهرستان بجنورد رفع نقطه حادثه خیز در روستای قره خان بندی در سال گذشته با مشارکت خیر انجام شده است، افزود: در شهرستان راز و جرگلان نیز ۵ پروژه احداث ابنیه و آبنما، ۳ پروژه احداث راه روستایی و یک پروژه رفع نقاط حادثه خیز(۸ نقطه) و در شهرستان فاروج ۴ پروژه احداث و تکمیل ابنیه اجرا شده است.

وی کل مبلغ هزینه شده در شهرستان راز و جرگلان را ۱۸۴هزار میلیون ریال برشمرد و اظهارکرد: در این شهرستان تکمیل راه روستایی کلاته بهار به طول ۱۱ کیلومتر، پل روستای یکه صعود بالا( ۶ دهانه ۴ متری)، آبنما باکس روستای حبک، راه روستایی قره آقاج محمد نفس به طول ۱۱ کیلومتر، پل روستای گرکز (۶ دهانه ۶ متری)، تکمیل راه روستایی بویاخلی- ییلاق به طول ۱۱ کیلومتر، پل ورودی روستای گنبدلی ، پل روستای امانلی (۹ دهانه ۴ متری) با مشارکت خیران انجام شده است.

شهامت به حذف ۸ پیج خطرناک در راه های شهرستان راز و جرگلان با مشارکت خیران اشاره کرد و ادامه داد: این پیج های خطرناک شامل پیچ های باغلق- بگ پولاد، گرکز، پیج کرپشتلی، حصارچه، اشتوت، مسجد تنگه ترکمن، کلاته بهار و یکه صعود بالاست.

وی مبلغ هزینه شده پروژه های این اداره کل با مشارکت خیران در شهرستان فاروج را ۴،۷۰۰ میلیون ریال در شهرستان فاروج ذکر کرد که شامل تعریض یک دستگاه ابنیه در محور برگر، بازگشایی و احداث ابنیه در محور کلاته شامیر(۷ ابنیه)، بازگشایی و احداث یک ابنیه در محور سوگتلی و تکمیل ابنیه در محور خرق بام است.

وی با بیان این که متوسط شاخص کشوری طول راه آسفالته روستایی ۵۳،۸ درصد و استان ۴۴،۴ درصد است گفت: متوسط شاخص تعداد روستاهای دارای راه آسفالته کشور ۸۱،۷ درصد و استان ۷۱،۱ درصد است.