شناسهٔ خبر: 105300 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:

ارتقای همه‌جانبه زیرساخت‌های حمل و نقل استان در اولویت است

ارتقای همه‌جانبه زیرساخت‌های حمل و نقل استان لرستان در اولویت است.jpg ارتقای همه‌جانبه زیرساخت‌ها و شاخص‌های استان به‌ویژه در حوزه حمل و نقل و خدمات‌دهی این بخش در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، بهرام ستاری در بازدید از پایانه بار دولتی خرم‌آباد با بیان اینکه بازدیدها با هدف آشنایی با نحوه‌ی خدمات‌دهی و رفع مشکلات و موانع انجام می‌شود، گفت: ارتقای همه‌جانبه زیرساخت‌ها و شاخص‌های استان به‌ویژه در حوزه حمل و نقل و خدمات‌دهی این بخش در اولویت برنامه‌های مجموعه دولت در استان قرار دارد.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌ها برای دستیابی به توسعه گفت: با توجه به واقع شدن استان در شریان حیاتی شمال به جنوب کشور و نقش آن در اتصال بنادر جنوبی به مرکز و از طرفی ظرفیت جابجایی سالانه ۵.۵ میلیون تن انواع کالا در این استان، پایانه بار خرم‌آباد یک زیرساخت مهم برای توسعه محسوب می‌شود که فضای فیزیکی، تجهیزات، ایمنی و نحوه خدمات‌دهی آن باید ارتقا یابد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه بازدید از پایانه بار خرم‌آباد به صورت دوره‌ای و به منظور پیگیری مصوبات این بازدید متعاقبا صورت خواهد گرفت، خواستار تعامل بین‌بخشی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت توزیع برق، شهرداری مرکز استان و سایر دستگاه‌های ذیربط با بخش خصوصی بهره‌بردار این پایانه در تجهیز، انتقال ترانس برق، به‌روزرسانی روشنایی و سیستم‌های پایش امنیتی، ایجاد فضاهای جدید خدماتی و اشتغالزا شد.

براساس این گزارش، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هم در این بازدید با اشاره به زیرساخت‌های حمل و نقل استان گفت: استان لرستان دارای هفت هزار و ۹۹۲ کیلومتر راه  اعم از آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با بیش از ۱۴ هزار دستگاه پل و ابنیه فنی است که در حال حاضر ۱۷۲ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر با میانگین جابجایی سالانه ۵.۵ میلیون تن کالا و سه میلیون نفر مسافر در این استان فعالیت دارند.

وی، قرار گرفتن استان در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور را یادآور شد و افزود: واقع شدن در مسیر بنادر جنوبی به مرکز کشور و وجود دو آزادراه خرم‌آباد- پل زال و خرم‌آباد- بروجرد، این استان را در مسیر شریان حیاتی کشور قرار داده که در سفر اخیر ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل این زنجیره آزادراهی تاکید شد و درصورت تحقق آن، لرستان به عنوان بندرخشک مطرح خواهد شد.

شرفی با اشاره به خسارات سیل‌های فروردین و اسفند ۹۸ به زیرساخت‌های راه در استان و اقدامات راهداری در حوزه بازسازی اظهار داشت: درپی سفرهای مکرر استانی دولتمردان و با برنامه‌ریزی منسجمی که صورت گرفت علیرغم اینکه اعتبارات ابلاغی تنها ۱۰درصد خسارات بود با تعریف ۲۰۶ قرارداد به مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان و جذب منابع دیگر در طول ۱۸ ماه ۱۴۰ دستگاه پل و ابنیه فنی بازسازی و احداث شد که در نوع خود یک رکورد ملی محسوب می‌شود.

وی، جذب اعتبارات ۲۷۰ میلیارد تومانی راه روستایی مصوب سفر اخیر ریاست جمهوری را از اولویت‌ها عنوان کرد و گفت: به محض ابلاغ اعتبارات، تفاهم‌نامه‌ها مبادله شده است در حال حاضر ۶۰درصد پروژه‌ها تعریف و پیمانکاران مشخص شده که امیدواریم تا پایان سال همه پروژه‌ها را واگذار نماییم‌.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان درخصوص پایانه بار خرم‌آباد گفت: این پایانه در سنوات گذشته خدمات یکنواختی ارائه می‌داد که با کسب مجوز از سازمان راهداری، درصدد تعریف خدمات جدید ازجمله: رستوران، کارواش، مهمانسرا، باجه صدور کارت هوشمند و ... در قالب یک مجتمع خدماتی رفاهی در آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش رانندگان و فعالان حمل و نقل در چرخه اقتصادی استان، از سال ۹۷ تاکنون ۱۱۲هزار و ۳۸۲ حلقه لاستیک دولتی بین ناوگان باری، چهار هزار و ۱۶۲ حلقه بین ناوگان اتوبوس جاده ای و  دوهزار و ۷۶۶ حلقه نیز بین ناوگان مینی‌بوس توزیع شده است.

سید احمد موسوی مدیرعامل بخش خصوصی بهره‌بردار پایانه بار خرم‌آباد هم در این بازدید، با تقدیر از همکاری مجموعه راهداری لرستان خواستار همکاری دستگاه‌ها در تعمیر سیستم روشنایی، انتقال ترانس برق به داخل پایانه، ارتقای سیستم ایمنی و دوربین‌های مداربسته و‌‌ بهسازی و مناسب‌سازی فضای محیطی این پایانه شد.

لازم به ذکر است، در این بازدید معاونان و رییس حراست راهداری لرستان، شهردار مرکز استان، معاون شرکت توزیع برق، نیروی انتظامی و اصحاب رسانه حضور داشتند.

انتهای پیام/