شناسهٔ خبر: 105302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تامین کالاهای اساسی بر مدار حمل‌ و نقل جاده‌ای

بسیج ۳۲ هزار و ۴۰۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری استان مرکزی برای حمل کالاهای اساسی

کالای اساسی استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه، بیش از ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی و نهاده‌های دامی توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان مرکزی از بنادر جنوب کشور حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اعزام ۳۲ هزار و ۴۰۳ دستگاه ناوگان باری از استان مرکزی برای حمل ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی و نهاده‌های دامی از بنادر جنوب کشور خبر داد و افزود: سهم استان مرکزی در این اقدام ملی و جهادی روزانه ۴۵ دستگاه تعیین شده بود که با توجه به اهمیت موضوع و مشارکت رانندگان پر تلاش، بطور متوسط روزانه ۱۴۰ دستگاه جهت تسریع در جابه‌جایی کالاهای اساسی به استان خوزستان اعزام شده است.

وی با بیان فعالیت ۱۰ هزار و ۸۹۹ راننده حرفه‌ای در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا در استان مرکزی اظهار کرد: بالغ بر ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به همت رانندگان و با فعالیت ۱۳۵ شرکت حمل و نقل طی ۱۰ ماه از مبدأ استان مرکزی به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی مبدأ اصلی حمل بار در استان مرکزی را شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان تشکیل می‌دهند که بیشترین میزان این کالاها به استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان حمل شده است.

وی بیشترین سهم کالاهای جابه‌جا شده را مواد معدنی و شیمیایی برشمرد و افزود: ۸۸ درصد از کالاهای استان مرکزی بصورت برون استانی و ۱۲ درصد دیگر بصورت درون استانی حمل شده است.

سیر صعودی جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافری در استان مرکزی

از ابتدای سال‌جاری تا اول بهمن‌ماه، بیش از یک میلیون و ۸۶۰ نفر در قالب ۱۱۳ هزار و ۳۰۹ سفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اتوبوسی، مینی‌بوس و سواری کرایه از مبدأ استان مرکزی به دیگر نقاط کشور جابه‌جا شده است که طبق گفته‌های مهرداد جهانی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد هفت درصدی همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۸ شرکت مسافربری در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که در شرایط کنونی حاکم بر کشور از لحاظ پاندمی کرونا، موظف به ارائه خدمات بهداشتی و رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان عمومی مسافری هستند تا کاربران ناوگان، با خیالی آسوده از این طریق اقدام به سفر نمایند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی گفت: مردم می‌توانند با استفاده از ناوگان عمومی، از ایمنی بیشتری در سفرهای نوروزی بهره‌مند شوند که در این راستا بطور معمول نظارت بر رعایت و اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ضوابط اجرایی با جدیتی مضاعف استمرار خواهد داشت.

وی در پایان تأکید کرد: طبق دستورالعمل های سازمانی، برای کسانیکه دوز سوم واکسن را دریافت نکرده باشند به هیچ عنوان بلیطی صادر نخواهد شد.

انتهای پیام/