شناسهٔ خبر: 105309 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اعلام کرد:

پیشرفت ۵۳ درصدی ترمینال جدید بین‌المللی فرودگاه شیراز/ نیاز ۱۰۰۰ میلیارد تومانی این ترمینال بین‌المللی برای اتمام

فرودگاه شیراز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: فرودگاه شیراز به عنوان سومین فرودگاه بین المللی کشور با توجه به افزایش تعداد پروازهای بین المللی نیازمندتامین اعتبار برای تکمیل و راه اندازی ترمینال جدید است.

غلامرضا کریم آقائی، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس و بازدید از ترمینال پروازهای بین‌المللی شیراز اظهار کرد: ساخت ترمینال جدید پروازهای بین المللی فرودگاه شیراز با مساحت ۲۳ هزار متر مربع در۳ طبقه با امضای قرارداد از سال ۹۴ با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان آغاز شده است که تا کنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و میزان اعتبار برای تکمیل پروژه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

کریم آقائی با اشاره به اینکه فرودگاه شیرازسومین فرودگاه پرتردد کشور است، گفت:  با توجه به وسعت و موقعیت جغرافیایی استان فارس و نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، تعداد پروازهای بین‌المللی از شیراز قابل افزایش بوده که این امر مستلزم تکمیل و راه اندازی ترمینال جدید بین المللی است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس خاطر نشان کرد: هم اکنون در فرودگاه شیراز روزانه ۸۰ پرواز رفت و برگشت داخلی و ۱۲ پرواز رفت و برگشت خارجی برقرار است و فرودگاه شیراز با توجه به تنوع مسیر پروازی جز مسیرهای پرتردد به حساب می‌آید.

کریم آقائی در ادامه با مثبت برشمردن الحاق فرودگاه شهدای جهرم به مرزهوایی افزود : این اتفاق در پیشرفت شهر جهرم نقش بسیار مهمی دارد و در حال حاضر سه پرواز داخلی در هفته از فرودگاه جهرم در حال انجام است. در مورد پروازهای بین المللی نیز در حال برنامه ریزی هستیم که البته تعداد پروازهای بین المللی بستگی به بازخورد و استقبال مسافران خواهد داشت.

کریم آقائی با اشاره به موقعیت جغرافیایی فرودگاه شهدای جهرم گفت: جهرم قطب کشاورزی است و پتانسیل های زیادی دارد و به نظر می رسد در صورت اطلاع تجار از پرواز مستقیم دبی - جهرم این فرودگاه در آینده ای نزدیک بتواند پرواز کارگو بین المللی هم داشته باشد.

وی در مورد امکان پروازهای بین المللی از فرودگاه شهدای جهرم تصریح کرد: فرودگاه جهرم با توجه به عوامل پروازی و زیرساخت‌ها، امکان پرواز هواپیماهای بزرگ را ندارد و هواپیماهای بدنه باریک با ظرفیت ۸۰ نفر در این فرودگاه می‌توانند پرواز کنند. البته بهسازی عوامل پروازی فرودگاه جهرم در دستور کار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد.

گفتنی است؛ وزير راه و شهرسازی، در جريان سفر به فارس از روند اجرای پروژه ترمينال جديد بين المللی فرودگاه شيراز بازديد و بر تسريع در تکميل آن تاکيد کرد.