شناسهٔ خبر: 105312 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی؛

اولین گواهینامه فرودگاهی با استناد به مقررات جدید فرودگاهی به فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس اهدا شد

اولین گواهینامه فرودگاهی-بندرعباس اولین گواهینامه فرودگاهی با استناد به مقررات جدید فرودگاهی به فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور محمدی بخش، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، امیر مکری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مدیران فرودگاهی و مقامات کشوری و لشگری؛ اولین گواهینامه فرودگاهی توسط رئیس سازمان به فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵  اهدا شد.
در این مراسم محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین، علی (علیه السلام)، ایام خجسته دهه فجر و ماه مبارک رجب و همچنین تقدیر از مسئولان و متخصصان فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس گفت: انجام فعالیت های عمرانی و فرودگاهی بطور هم زمان بسیار سخت است زیرا هم باید پاسخگوی تمام الزامات ایمنی بود و ماموریت ها را هم زمان انجام داد، لذا کمتر کسی این مسئولیت را می پذیرد.

وی در خصوص اعطای گواهینامه فرودگاهی به این فرودگاه افزود: نگاهی که امروز در بدنه کارشناسی مجموعه هوایی وجود دارد نگاه توسعه، ارتقا و افزایش توان عملیاتی است. عملیات ارزیابی بسیار سختگیرانه بوده و ملاحظات قابل توجهی دارد. باید هم ملاحظات را رعایت کرد و هم استانداردها در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار و الزامات قانونی رعایت شود که به لطف خدا و تلاش‌هایی که در هر دو حوزه صورت گرفت امروز افتخار داریم که این لوح و گواهینامه را تقدیم دوستان در مجموعه شرکت فرودگاه‌ها کنیم و این جز با تلاش خالصانه و شبانه روزی میسر نمی شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به همدلی و همکاری نزدیک تمامی دست اندرکاران فرودگاهی در کسب این گواهینامه بیان کرد: این همکاری و همدلی می تواند الگوی بسیار خوبی برای ما در همه زمینه ها باشد. امروز با همکاری مجموعه فرودگاه بندرعباس، نیروی هوایی ارتش، هوا فضای سپاه، ناجا، سپاه حفاظت هواپیمایی و همه بخش‌ها، پروازهای داخلی و بین المللی، رزمایش‌های نظامی و کارهای عمرانی انجام می شود و هم زمان گواهینامه فرودگاهی که بیانگر رعایت استانداردهای حوزه فرودگاهی می باشد نیز گرفته می شود و این اتفاق نمی‌افتد مگر با همدلی، وحدت و کار جهادی.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، محمدی بخش در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و همچنین مدیر فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس اظهار امیدواری کرد، این اقدام و پروژه های افتتاح شده دیگر برای مردم خوب و شریف بندرعباس و استان هرمزگان منشا خیر باشد و از فواید آن بهره مند شوند.