شناسهٔ خبر: 105316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

افتتاح فاز اول فرودگاه هوانوردی عمومی امام رضا (ع) مهریز

فرودگاه اختصاص یزد فاز اول فرودگاه هوانوردی عمومی امام رضا(علیه السلام) واقع در مهریز استان یزد با هدف آموزش و انجام پروازهای سبک و توليد هواپيماهای آموزشی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  همزمان با میلاد پربرکت مولی الموحدین، حضرت علی (علیه السلام) و با حضور محمد محمدی بخش، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری،  امیر مکری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، استاندار یزد، مدیران فرودگاهی و مقامات کشوری و لشگری، فاز اول فرودگاه هوانوردی امام رضا (علیه السلام) واقع در مهریز استان یزد افتتاح شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم افتتاح این فرودگاه ضمن تبریک میلاد فرخنده امیر المومنین، علی(علیه السلام)، گفت: دولتی که امروز در راس کار است برنامه هایی را ارایه کرده و در حوزه هوانوردی نیز موضوع توسعه هوانوردی عمومی در دستور کار قرار دارد. 

محمدی بخش گفت: در سومین بند ابلاغ رئیس جمهوری به مجموعه هوایی، بحث توسعه هوانوردی عمومی است که ابعاد متعددی دارد و یکی از ابعاد آن، مباحث فرودگاهی است که باید موانع و مشکلات برطرف شود تا هوانوردی عمومی در کشور جاری شده و پا بگیرد.

وی درخصوص اهمیت توسعه هوانوردی عمومی افزود: شرط بنای توسعه هوانوردی، هوانوردی عمومی است. در حوزه زیرساخت نیز فرودگاه محور توسعه است و براین اساس امروز فرودگاه مهریز را به منظور توسعه هوانوردی عمومی افتتاح خواهیم کرد. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه حوزه های استفاده از هوانوردی عمومی بیان کرد: انتظار ما در هوانوردی عمومی، توسعه آموزش، زیرساخت و ورزش های هوایی است که حتما باید در این مجموعه توسعه یابد و مشکلات و موانع را نیز ان شاءالله برطرف خواهیم کرد.

محمدی بخش ضمن اشاره به دغدغه مسئولان استانی در خصوص ساخت هواپیما گفت: در کشور مجموعه های متعددی در حوزه ساخت هواپیما ورود کردند اما وحدت رویه و وحدت فرماندهی وجود ندارد که در این زمینه کارگروه های مختلفی تشکیل شده است.

وی افزود: در حوزه هوانوردی عمومی نیز مجموعه هوانوردی عمومی با قوت در سازمان شکل گرفته و با تدابیری که با همکاری گروههای مختلف از جمله ستاد کل نیروهای مسلح و مجموعه های امنیتی اتخاذ شده، الحمدلله توسعه بسیار خوبی داشته و امیدوارم توسعه این بخش بتواند به رفاه، آسایش و اقتصاد مردم کمک کند.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه هوانوردی عمومی امام رضا(علیه السلام) مهریز در استان یزد با وسعت ۱۰۰ هکتار دارای باندی به طول ۱۵۰۰ متر و امکانات پارکینگ هواپیما با ظرفیت ۳۰ فروند، دو آشیانه، فضای آموزشی و برج مراقبت پرواز، فضای اقامتی و... است.