شناسهٔ خبر: 105319 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانى تهران:

سازمان بنادر برای حل مشکلات بخش خصوصى پیشگام شده است/ بهبود اقتصاد ایران با رونق حمل نقل دریایى و تسهیل فعالیت بخش خصوصى در بنادر

بندر رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى تهران با اشاره به پیشگام شدن سازمان بنادر و دریانوردى در حل مسائل دریایى و بندرى بخش خصوصى، اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد تسهیل شرایط فعالان بخش خصوصى باشیم.

به گزارش پایگاه خبرى وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا نجفى‌منش در مورد جلسه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى با پارلمان بخش خصوصى به منظور پیش برد هرچه بهتر فعالیت‌هاى فعالان اقتصادى در حوزه دریایى و بندرى، گفت: در این نشست با حضور فعالان بخش خصوصى و مسئولان سازمان بنادر به ویژه مدیرعامل این سازمان، مشکلات و موانع پیش روى فعالیت بخش خصوصى در بخش دریایى و بندرى عنوان شد و تمامى ارکان بخش خصوصى از تشکل‌هاى مختلف حضور پیدا کرده و چالش‌ها و فرصت‌هاى پیش رو را مطرح کردند.

وى ادامه داد: امیدوار هستیم پس از طرح مشکلات موجود بخش خصوصى در حوزه حمل و نقل دریایى و بخش بندرى، راهکارهاى لازم مد نظر قرار گیرد و چالش‌ها برطرف شود.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى تهران با تاکید بر مفید بودن برگزارى جلسه بین سازمان بنادر و پارلمان بخش خصوصى، عنوان کرد: ضرورت دارد روابط بخش خصوصى و بخش دولتى به ویژه در حوزه حمل و نقل استمرار داشته باشد و به طور حتم چنین رویه و رویکردى در بهبود وضعیت اقتصادى کشور بسیار راهگشا خواهد بود.

نجفى‌منش با تاکید بر اینکه دستگاه‌هاى دولتى و مسئولان بخش خصوصى باید دور یک میز بنشینند و چالش‌ها و دغدغه‌هاى خود را حل و فصل کنند، تصریح کرد: هر قدمى که باعث شد در مسیر پیشرفت گام برداریم، قابل تقدیر است و خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردى در حل مسائل دریایى و بندرى پیشگام شده است.

وى با اشاره به اینکه فعالان بخشى خصوصى در هر زمینه‌اى که فعالیت کنند با موضوع حمل و نقل در ارتباط هستند، گفت: حمل و نقل دریایى بسیار مقرون به صرفه است و با بهره مندى از آن در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه مى‌توان کالا را جابه‌جا کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردى، رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى تهران ادامه داد: باید شرایط فعالیت بخش خصوصى در بنادر نسبت به قبل تسهیل شود و با رونق حمل و نقل دریایى بتوانیم در بخش صادرات با توجه به امکان کاهش هزینه نهایى محصول گام برداریم و به اقتصاد کشور کمک کنیم.