به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با هدف افزایش ایمنی باند و محو آثار لاستیک باقیمانده بر روی سطح باند و با استفاده از سیستم مکانیزه واتر جت، عملیات لاستیک زدایی در مدت ۱۰ روز در مساحت ۱۴ هزار مترمربع همزمان با انجام عملیات پروازی بر روی باند ۲۹ راست فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام شد.
این عملیات به منظور عدم تداخل در خدمت رسانی پروازی، با هماهنگی اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی و نظارت کارشناسان فرودگاه بینالمللی مهرآباد در نیمه های شب صورت می گرفت.
گفتنی است؛ به دنبال نشست و برخاست ها هواپیما در سطوح پروازی، لایه ای از سطح لاستیک هواپیما جدا شده و این لایه ها به سطح باند می چسبد که بر اثر تکرار و حجم ترافیک پروازی، بر ضخامت این لایه ها افزوده شده و باعث کاهش اصطکاک و افزایش لغزندگی و کاهش دید اثر علایم در سطوح پروازی می شود که در بازدیدهای دوره ای، اصطکاک باند به وسیله خودروی تست اصطکاک ارزیابی و برای لاستیک زدایی اقدام می شود.