شناسهٔ خبر: 105357 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

جو آرام در بیشتر مناطق کشور تا اوایل هفته/آغاز بارش‌های پراکنده از روز یکشنبه/ هوای پایتخت گرمتر می‌شود

آب و هوا کارشناس سازمان هواشناسی از برقراری جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: در نقاطی از استان های گیلان، زنجان، قزوین و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و برخی نقاط استان کرمان بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امین  حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور برای امروز، پنجشنبه، ۲۸ بهمن و روزهای آتی را تشریح کرد.

نقشینه برای نقاطی از استان های گیلان، زنجان، قزوین و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و برخی نقاط استان کرمان بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد.

وی افزود: فردا در بیشتر مناطق کشور از جوی آرام حاکم خواهد شد و در نوار مرزی آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته نقشینه، شنبه جوی پایدار در کشور برقرار است و به تدریج از بعدازظهر با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به غرب کشور برای نقاطی از غرب و شمال غرب، بارش های پراکنده آغاز می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: یکشنبه برای غرب و جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و برخی نقاط از شمال غرب، گیلان، مازندران،  شمال فارس، غرب اصفهان و استان مرکزی بارش‌های باران و برف آغاز می شود.

وی افزود: شدت این بارش‌ها در روز یکشنبه در زاگرس مرکزی خواهد بود و در ارتفاعات و مناطق شرجی بارش‌ها به صورت برف و در جنوب غرب و نقاطی از غرب به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

نقشینه آب و هوای دوشنبه را باگسترش بارش‌ها به مناطقی از مرکز، شمال شرق و همچنین سواحل شمالی کشور بارانی پیش‌بینی کرد و گفت: به تدریج بارش در شمال غرب کشور کاسته خواهد شد.

وی افزود: شدت بارش برای روز دوشنبه در استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همدان و مرکزی پیش بینی شده و امروز و فردا ارتفاع موج در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش پیدا می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دما تا شنبه برای شمال غرب، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز به میزان ۳ تا ۶ درجه خبر داد و افزود: این افزایش دما برای سواحل شمال هم ۷ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: آسمان امروز تهران نیمه ابری و گاهی در مناطق شمالی استان بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

وی گفت: امشب در برخی ساعات تهران غبار محلی خواهیم داشت و فردا نیز با غبار صبحگاهی همراه است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بیشینه دمای تهران برای امروز ۱۱، برای فردا ۱۲ و برای شنبه ۱۵ درجه خواهد شد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی ساعات، تهران بارانی می‌شود.