شناسهٔ خبر: 105399 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد؛

آغاز بارش‌های شدید دراکثر نقاط کشور/ هوای تهران مطلوب می‌شود

بارش برف در محورهای خراسان شمالی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور گفت: طی چند روز آینده در نیمه غربی و مناطق مرکزی و شرقی کشور بارش برف و باران و اختلال در تردد جاده‌ای پیش بینی می شود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور برای امروز، شنبه، ۳۰ بهمن و روزهای آتی را تشریح کرد.

گودرزی با اشاره به ورود سامانه بارشی از غرب به کشور اظهار کرد: برای ۲۴ ساعته آینده در استان‌های لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، جنوب استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی و شمال استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری بارش برف و باران ، وزش باد شدید موقتی همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد شدید در کشور عراق گفت: در برخی از نقاط استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه و بوشهر گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته گودرزی در روز یکشنبه ضمن تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور بارش‌ها به استان‌های ساحلی دریای خزر، نواحی مرکزی و به بخش‌هایی از جنوب وبه تدریج به شمال شرق کشور خواهد رسید و در روز دوشنبه بارش در نواحی مرکزی و شرق دریای خزر، شمال شرق و شرق و مرکز و جنوب غرب ادامه خواهد داشت و روز سه شنبه در خراسان رضوی بارش پراکنده خواهیم داشت و این سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شدت بارش ها که در حد هشدار نارنجی است خاطر نشان کرد: روز یکشنبه در قزوین، زنجان، کردستان ، کرمانشاه ، لرستان، همدان و مرکزی، چهار محال و بختیاری و شمال و شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات استان های البرز، گیلان و تهران بارش ها شدت خواهد داشت.

گودرزی در ادامه افزود:روز دوشنبه بارش های شدید درخراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و شرق سمنان ادامه خواهد داشت و به همین دلیل اختلال در تردد جاده ها ،کاهش دید و مسدود شدن جاده های مواصلاتی در این مناطق پیش بینی می شود.

 کارشناس سازمان هواشناسی توصیه کرد از سفرهای غیر ضروری حتما خودداری شود و در صورت لزوم همراه داشتن تجهیزات زمستانی مثل زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی الزامی است و همچنین از کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو اجتناب شود.

گودرزی با اشاره به اینکه دمای کمینه تهران امروز صبح در ایستگاه مهرآباد ۶ در جه بالای صفر بود، افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری است که به تدریج بر شدت ابرها افزوده می شود و از اوایل امشب بارش پراکنده آغاز خواهد شد و فردا در تهران بارش باران، گاهی وزش بادهای شدید همراه خواهد بود و هوای تهران مطلوب‌تر می‌شود.