شناسهٔ خبر: 105402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام ۴۸ هزار نفر در سامانه نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر

جلسه شورای مسکن بوشهر 1.JPG مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تاکنون ۴۸ هزار نفر در سامانه نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر ثبت نام کرده اند که از این شمار ۲۰هزار و ۳۳۷ نفر پالایش نهایی شده و یکهزار و ۵۰۰ نفر به عنوان متقاضی موثر که اقدام به پرداخت آورده اولیه کرده اند، شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر )، سید محمود دستغیبی  در جلسه شورای تأمین مسکن استان بوشهر اظهار داشت : براساس برنامه ۲ ساله باید در شهرهای این استان ۲۱هزار و ۴۵۰ واحد شهری و پنج هزار و ۲۰۰ واحد روستایی احداث شود.

دستغیبی افزود: براین اساس سال اول ۱۰ هزار و ۷۲۶ واحد مسکونی باید انجام شود که تاکنون عملیات اجرایی یکهزار و ۲۱۷ واحد معادل ۱۱.۳۵ درصد از برنامه در این استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: از سهمیه امسال تاکنون ۱۷هزار و ۴۳۵ واحد تامین زمین انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۸ هزار نفر در سامانه نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر ثبت نام کرده اند که از این شمار ۲۰هزار و ۳۳۷ نفر پالایش نهایی شده و یکهزار و ۵۰۰ نفر به عنوان متقاضی موثر که اقدام به پرداخت آورده اولیه کرده اند، شناسایی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در باره تامین زمین گفت: در زمان حاضر در شهرستانهای جنوبی استان بوشهر از جمله جم و عسلویه مشکل تامین زمین دارند که در شهرستان عسلویه به دلیل وجود منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نبود زمین دولتی نهضت ملی جهش تولید مسکن در شهر جدید نایبند اجرا می‌شود.