شناسهٔ خبر: 105412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد:

قلع و قمع ۶۴ مورد تجاوز به حریم راه های استان/ صدور ۱۳۰ مورد مجوز مربوط به حریم راه های استان

قلع و قمع ۶۴ مورد تجاوز به حریم راه های خراسان شمالی، طی امسال قلع و قمع و با متخلفان برخورد شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، محمد مشتری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در این مدت ۶۰۶ مورد تجاوز به حریم راه های استان اخطار داده و ۵۳۹ مورد نیز شناسایی شده است.

وی حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را  خط قرمز این اداره کل دانست و با بیان این که در این زمینه با متخلفان برخورد قاطع می شود، افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه ها باعث محدودیت دید رانندگان و وجود مانع در این حوزه موجب شدت تصادفات می شود بنابراین حریم راه ها توسط قانون گذار تعیین و در راه های اصلی، شریانی و فرعی ۳۰ متر نوار برای تاسیسات زیربنایی در نظر گرفته شده است.

وی اظهارکرد: هر گونه ساخت و ساز در حوزه حریم راه باید با مجوز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام شود و در غیر این صورت با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

لازم به ذکر است برابر ماده ۱۷ قانون ایمنی راه ها و راه آهن، هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه نیاز به اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی و در استان ها از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دارد.

انتهای پیام/