شناسهٔ خبر: 105422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی ١٧ کیلومتر بزرگراه در آذربایجان‌غربی

کلنگ مراسم آغاز عملیات اجرایی ١٧ کیلومتر بزرگراه به ارزش ٣ هزار ۴۳۰ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی به صورت نمادین در بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) محمدصادق معتمدیان؛ استاندار آذربایجان‌غربی به همراه سردار عیسی‌زاده؛ نماینده مردم شهرستان‌های میاندوآب،چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی، جلال محمودزاده؛ نماینده مردم شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان در این مراسم حضور داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این مراسم از احداث ١٠٠ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده راههای آذربایجان‌غربی در سال‌جاری خبر داد و گفت: پیشبرد پروژه‌های راهسازی در آذربایجان‌غربی به ویژه کریدور بزرگراهی غرب کشور که پایانه مرزی بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند را دنبال می‌کنیم چراکه این استان جایگاه مهمی در توسعه حمل‌ونقل بین‌المللی دارد.

سیدمحسن حمزه‌لو با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور بسترساز اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری است، افزود: تکمیل بخش‌های باقی‌مانده این گذرگاه بین‌المللی افزون بر کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در محرومیت‌زدایی از جنوب استان تأثیرگذار است.

وی، آغاز عملیات ساماندهی ورودی مجتمع پتروشیمی مهاباد را به عنوان نخستين پروژه مشارکتی در حوزه راهسازی برشمرد و تصریح کرد: پس از یکسال پیگیری، ٢ کیلومتر و ۵٠٠ متر از سه‌راهی دارلک به عنوان بخش پرتردد کریدور بزرگراهی غرب کشور با مشارکت مجتمع پتروشیمی مهاباد و نظارت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

حمزه‌لو به شروع عملیات ٧ کیلومتر از محور مهاباد-میاندوآب خبر داد و ادامه داد: در مجموع ١٧ کیلومتر بزرگراه در استان با اعتبار ٣ هزار و ۴٣٠ میلیارد ریال احداث می‌شود که برنامه‌ریزی شده تا سال آینده تکمیل شود.