شناسهٔ خبر: 105434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد:

لزوم تعامل و همراهی بیشتر ‌دستگاه‌های خدمات رسان در طرح نهضت ملی مسکن

محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط خواست تا با طرح بزرگ جهش تولید مسکن دولت سیزدهم همراه شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان خواست تا در طرح جهش تولید مسکن همراه تر باشند و به این طرح که به صورت قانون در آمده کمک کنند.

وی گفت: علی رغم تاکیدات زیاد استاندار تهران بالاخص در جلسات شورای مسکن و ستاد بازآفرینی هنوز همراهی دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها با طرح های نهضت ملی مسکن در پنج سایت استان تهران در شهرهای رباط کریم، شهریار، اسلامشهر، قرچک و پاکدشت ضعیف است.

محبت خواه در ادامه افزود:‌تمام سعی دولت پیش برد یکی از بزرگترین اهداف دولت سیزدهم و نهضت ساخت و ساز مسکن وراه اندازی پروژه های مرتبط با این حوزه است اما تاکنون ما همراهی شایسته ای از شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان ندیده ایم.

محبت خواه عدم صدور پروانه توسط شهرداریها علی رغم واریز سهم هزینه پروانه، همچنین عدم همکاری دستگاههای خدمات رسان (آب، برق و گاز) را دلیل اصلی کاهش سرعت پروژ ه های سایتهای نهضت ملی برشمرد و گفت: زمان زیادی از وقت و انرژی انبوه سازان و همکارانم در اداره کل راه و شهرسازی استان صرف پی گیری اخذ پروانه و سایر خدمات کارگاهی می شود که شایسته است شهرداران متعهد استان تهران در این خصوص همکاری موثرتری داشته باشند.