شناسهٔ خبر: 105502 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جریان سفر رئیس جمهور و هیات همراه به دوحه؛

وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل قطر دیدار کرد

وزیر راه و شهرسازی در قطر 2 وزیر راه و شهر سازی کشورمان امروز با جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر، دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهر سازی در سفر به قطر، امروز یکشنبه یکم اسفند با وزیر حمل و نقل و ارتباطات این کشور، دیدار و در مورد گسترش ارتباطات زمینی، دریایی و هوایی مذاکره و تبادل نظر کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین طی این سفر با همتای قطری خود برای راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر دو کشور و توافق برای استفاده بیشتر خطوط هوایی تجاری قطر از آسمان ایران نیز مذاکره کرد.

قاسمی همچنین با اشاره به اهمیت راهبردی کشور ایران در منطقه و وقوع آن در تقاطع کریدور‌های شرقی غربی و شمالی جنوبی، توسعه روابط با کشور‌های همسایه را از راهبرد‌های اصلی سیاسی و اقتصادی دولت دانست.

توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور از اهداف این سفر بوده و بازدید‌ از بنادر تجاری و فرودگاه‌های قطر در برنامه وزیر راه وشهرسازی قرار دارد.وزیر راه و شهرسازی همچنین ابراز امیدواری کرد به توافقات خوبی در زمینه همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقلی دست یابیم.

رئیس جمهور کشورمان نیز فردا عازم قطر خواهد شد.