شناسهٔ خبر: 105545 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

اقشار گوناگون با اجرای طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار می‌شوند

jjjj طرح نهضت ملی مسکن زمینه خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه به ویژه نیروهای مسلح واجد شرایط را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) به منظور تحقق تفاهم‌نامه ساخت و تأمین مسکن بین وزارت های دفاع و راه و شهرسازی، نشست هماهنگی پشتیبانی از تولید مسکن برای نیروهای واجد شرایط با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و فرمانده لشکر ۶۴ پیاده ارومیه  برگزار شد.

سیدمحسن حمزه‌لو از اهتمام راه و شهرسازی نسبت به تولید مسکن خبر داد و اظهار داشت:  در تلاش هستیم از طریق مشارکت با دستگاه‌ها در حوزه تأمین و ساخت واحدهای مسکونی دغدغه تأمین مسکن عمومی را کاهش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در تحقق قانون مسکن به دنبال گذر از روش‌های سنتی و استفاده از ظرفیت‌های گوناگون مالی، مشارکت بخش خصوصی هستیم، افزود: همکاری در شناسایی زمین‌های مازاد و اقدام برای تغییر کاربری را از ارتش مطالبه می‌کنیم  چراکه تأمین مسکن نیروهای مسلح با توجه به نقش محوری در برقرای امنیت ملی دارند از اهمیت زیادی دارد.

حمزه‌لو یادآور شد: پروژه‌های مسکونی نیروهای مسلح که تأمین کنندگان امنیت، عزت و بازدارندگی هستند باید پیشتاز و الگوی دیگر طرح های مسکن باشند.

گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت دفاع و پشتیبانی و نیروهای مسلح و وزارت راه و شهرسازی با موضوع ساخت و تأمین کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح در راستای اجرای منویات فرماندهی معظم کل قوا و نیز سیاست‌های حمایتی دولت و اهمیت موضوع مسکن در اقتصاد خانواده و رونق تولید منعقد شده است.