شناسهٔ خبر: 105553 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آئين تكريم و معارفه مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان

برگزاري آئين تكريم و معارفه مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان آیین تكريم و معارفه مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با حضور فرامرز مداح قائم مقام رياست سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، در اين مراسم فرامرز مداح با اشاره به تاثيرگذاری كمبود اعتبارات در نواقص جاده ها اظهار داشت: نيروهای راهداری در سراسر كشور تمام تلاش خود را در زمينه حفظ و نگهداری راه ها انجام می دهند.

مداح با بيان اين مطلب كه سازمان وظيفه نگهداری از ۲۳۰ هزار کیلومتر راه های كشور را بر عهده دارد و متولی بخش عمده ای از خدمات رسانی به مردم است، افزود: حجم کاری ما بسیار بالا است و کسانی که در اين بخش مسئولیت مسئوليت می كنند انسان‌های ازخودگذشته‌ای هستند.

وی با اشاره به محدوديت اعتبارات سازمان خاطرنشان كرد: ما سالانه حداقل به ۶۰۰ هزار میلیارد ريال منابع مالی نياز داريم كه این مقدار در اختیار ما نیست حتی یک سوم این اعتبار هم تخصيص نمی يابد، تنها با همت كاركنان است که كار نگهداری راه ها انجام می شود و بخشی از اين كمبودها ناشی از مشكلات كشور است.

قائم مقام رياست سازمان خاطرنشان كرد: استان كرمان استان پهناوری است و حجم راه های آن زياد است، همچنين راه عبوری برای دستيابی به بنادر و وجود حاج قاسم سليمانی در این استان، اهمیت آن را بیشتر كرده، لذا امیدواریم همكاران بتوانند وظایفشان را به خوبی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: آقای حاج سید علیخانی مدیرکل سابق اين اداره كل، فردی با اخلاق و متخصص در این حوزه بود كه با مديريت خوب توانست زحمات همكاران و اعتبارات را حفظ كند.

مداح در خصوص مديركل جديد راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان نيزگفت: آقای عراقی‌زاده تجارب خدمتگزاری در بخش های مختلف حوزه راهداری را دارد و مجموعه این تجارب وی را توانمند می‌کند و امیدواریم در پست جدید نیز مانند سابق موفق باشند.

بر اساس اين گزارش، مهدی عرب‌پور، امام جمعه موقت و دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان نيز در این مراسم در خصوص مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها با اشاره به گفته شهید بهشتی که «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت»، خاطرنشان كرد: در این نظام هرکسی مسئولیتی می‌پذیرد بايد با این نیت باشد که به مردم خدمت کند و در جهت رفاه مردم قدم بردارد تا رضایت مردم و خداوند را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: امام علی (ع) نیز وقتی کسی را به مقامی منصوب می‌کرد، می‌فرمود: « چیزی که به شما داده می‌شود برای شما نیست»؛ و همين فرهنگ انقلاب در خصوص مسئولیت‌ها است و هر کس هر جا مسئولیتی می‌پذیرد نيتش همين است. عرب‌پور خاطرنشان كرد: حوزه راهداری، حوزه‌ای جدی برای خدمت رساني به مردم است؛ و عزیزانی که در اين عرصه خدمت بودند زحمات زيادي را متحمل شدند.

وی ضمن تشکر از خدمات مهندس حاج سیدعلیخانی گفت: آقای عراقی‌زاده تجربه خدمت را دارند و امیدواریم در این عرصه هم موفق باشند.

همچنين سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان در اين مراسم با اشاره به اهميت سه عامل انسان، جاده و وسایل نقلیه در حفظ جان مردم، گفت: طبق یک نظریه علمی اگر یک راننده که بیشترین عامل تصادف است در حین رانندگی غفلت کرد مجازاتش نباید مرگ باشد، یعنی راه‌ها و وسایل ایمنی باید آن‌قدر ايمن باشد که اگر راننده غفلت کرد، نمیرد.

وی افزود: در بخش‌ راه‌ها شاهد مجاهدت حوزه راهداری در حوزه اقدامات پیشگیرانه، ایمن‌سازی و ... هستیم؛ خدمت خاموشی که کسی متوجه آن‌ نیست اما عامل نجات جان انسان‌هایی است که به راحتی از جاده‌ها عبور می‌کنند.

سردار ناظری خاطرنشان كرد: استان کرمان استانی است که با توجه به وسعت آن بیشترین راه‌هاي مواصلاتی کشور را دارد، بنابراین در حوزه راه ها بسيار تاثيرگذار بوده و توجه ویژه مسئولان وزارت راه و شهرسازی را به كسانی كه در اين استان تلاش می كنند، می طلبد.

وی تأکید کرد: در سال جاری در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی روزانه شاهد ۲۵ الی ۳۰ هزار نفر زائر در استان بودیم و تلاشمان در جهت امنيت زائران حاج قاسم در مسير بود.

اين گزارش حاكی است، عفت شریعتی نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی، نيز اظهار اميدواری كرد كه همه در ابعاد مختلف در جهت اهداف تمدن اسلامی گام برداشته و مشمول توفيقات الهی باشند.

سیدعلی حاج سیدعلیخانی مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز با اشاره به جابجايی ۳۷ میلیون تن بار در سال گذشته از استان کرمان گفت: بيشترين پروژه های راهداری در كشور برای استان كرمان تعريف شده كه زحمت بيشتر مدير كل جديد را می طلبد.

وی افزود: بهترين خاطراتم مربوط به زمانی است كه بين راهداران در جاده ها حضور پيدا كردم و در گردنه های برفگير كنار آنها بودم. 

احسان عراقی‌زاده مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نيز در این آیین اظهار داشت: اقدامات بزرگی در حوزه راهداری و ارتقاء  ايمنی راهها در استان كرمان آغاز شده كه تمام تلاش خود را خواهم كرد تا با كمك ساير همكارانم در اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، پروژه های آغاز شده را به اتمام برسانم.

لازم به ذكر است، در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان كه با حضور سردار عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی استان، عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شوراي اسلامي، حجت الاسلام عرب پور امام جمعه موقت كرمان، حاجی زاده مدير كل راه و شهرسازی استان، سرهنگ حجت الله پاداش جانشین سپاه ثارالله در بسیج اقشار، سرهنگ امان الله بامری مسئول سازمان بسیج کارمندان، سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه استان کرمان و جمعی از مديران استان برگزار شد، از زحمات سیدعلی حاج سیدعلیخانی مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تجلیل و احسان عراقی‌زاده به عنوان مدیرکل جدید منصوب شد.