شناسهٔ خبر: 105573 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد؛

مشاركت خيران راه و ترابری در ساخت محور يزد- طبس

جلسه یزد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از امضای توافقنامه مشاركت خيران راه و ترابری در تامين هزينه‌های اجرای بخشی از باند دوم محور يزد- طبس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز، دوشنبه، دوم اسفندماه، جلسه مبادله توافقنامه مشاركت خيران راه و ترابری در تامين هزينه‌های اجرای بخشی از باند دوم محور يزد- طبس به رياست خيراله خادمی، معاون وزير راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با حضور مهران فاطمی، استاندار يزد، سيد حسين ميرشفيع مديرعامل انجمن خيرين راه و ترابری، عبداله نوروزی رييس هيات مديره، غلامرضا شايقی و علی ناظران به عنوان خيران، برگزار شد.

خادمی استان يزد را مركز جغرافيايی كشور و محل توزيع ترافيک در كريدورهای شمالی- جنوبی و شرقی- غربی كشور دانست و گفت: يزد- طبس يكی از طولانی‌ترين محورهای كويری كشور است و مسير مواصلاتی از مركز كشور به بارگاه ملكوتی امام هشتم (ع) محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مشاركت خيران راه و ترابری استان يزد در تكميل بخشی از اين محور يكی از اقدامات ماندگار در عرصه راهسازی كشور است.

خادمی در خصوص موضوع اين توافقنامه اظهار داشت: اجرای بخشی از باند دوم محور يزد- طبس در محدوده شهرستان اردكان- بخش خرانق به طول ۳۰ كيلومتر به ارزش تقريبی چهار هزار ميليارد ريال از سوی خيران موضوع اين توافقنامه است كه بر اساس نقشه‌های اجرايی مصوب و مطابق دستورالعمل‌ها و آيين نامه‌های وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود و طبق مفاد اين توافقنامه قير مورد نياز نيز از سوی وزارت راه و شهرسازی تامين می‌شود.

معاون وزير راه و شهرسازی با اشاره به پتانسل‌های موجود در استان يزد بيان كرد: اين استان با توجه به موقعيت ويژه جغرافيايی ارتباط دهنده شبکه حمل و نقل کشور است و وجود معادن و صنايع مهم در يزد افزايش بار ترافيكی در محورهای ترانزيتی را به همراه دارد.

به گزارش شرکت ساخت، خادمی از همكاری استاندار يزد و خيران در اين اقدام تقدير كرد و گفت: هم اكنون مذاكره با ديگر خيران به منظور مشاركت در اجرای بخش‌های ديگر اين محور در حال انجام است و اميدواريم به زودی توافقنامه آن به امضا برسد.