شناسهٔ خبر: 105582 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری مصوبات عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی در وزارت راه و شهرسازی

جلسه حجاب و عفاف دستگاههای اجرایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در جلسه پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : در طرح نهضت ملی، طراحی و ساخت مسکن باید با پیوست فرهنگ اسلامی ایرانی صورت گیرد و نقایص طرح های پیشین برطرف گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روزگذشته اول اسفند ماه در نشستی که با حضور ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب پیگیری شد.

در این نشست حسین مذنب، مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی ، مهری صفری مشاور وزیر در امور بانوان، نمایندگانی از سوی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و برخی از مدیران شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

اسلامیان در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت مضاعف عفاف و حجاب در دولت سیزدهم گفت: پیش از این اگر در این بخش نارسایی وجود داشت از این پس در دولت جدید که متصف به انقلابی گری و ارزش گرایی است باید به گوهر وجودی عفاف و حجاب در جامعه توجه بیشتری شود، اگر در گذشته بهانه و ملجایی برای کم کاری دراین موضوع وجود داشت، اکنون بهانه ای وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه گفت: دولت سیزدهم حامل همه ارزش ها و رسالت های ارزشی و انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران است این یک فرصت استثایی است، باید این فرصت را قدر دانست.

اسلامیان ضمن اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد این امر افزود: همکاران وزارت راه و شهرسازی در بخش های مختلف به مساله حجاب و عفاف اهتمام جدی داشتند و امیدواریم وزارت راه و شهرسازی تا چند ماه آینده در این زمینه به عنوان الگو و نمونه مطرح شود.

وی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی بالاترین تعامل را با مردم دارد و هرکس به طریقی با این وزراتخانه در ارتباط است لذا این رسالت بر دوش ماست و اگر نتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم کم کاری کرده‌ایم .

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در طرح نهضت ملی مسکن افزود: نهضت ملی مسکن باید رنگ و طعمش با اقدام ملی مسکن متفاوت باشد. نهضت ملی مسکن بزرگترین طرح عمرانی در تاریخ ایران است، کل مسکن مهر ساخته شده در تاریخ جمهوری اسلامی ۲ میلیون ۳۰۰ هزار واحد مسکونی است که در نهضت ملی مسکن ۴ میلیون واحد مسکن ساخته خواهد شد متاسفانه در مسکن مهر به موضوع فرهنگ عفاف و حجاب آن طور که باید توجه نشده است، باید تلاش شود با توجه به تکالیف تعیین شده برای وزارت راه و شهرسازی در مصوبه ۴٢٧ شورای عالی انقلاب فرهنگی، در طرح نهضت ملی، طراحی و ساخت مسکن با رعایت فرهنگ اسلامی ایرانی باشد و نقایص طرح های پیشین برطرف شود.

انتهای پیام/