شناسهٔ خبر: 105589 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تهران جمعه بارانی می‌شود/افزایش نسبی دما از امروز تا پایان هفته/بارش برف در مناطق سردسیر از روز شنبه

بارش باران در شهر کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور از روز جمعه خبر داد و گفت: تا روز پنجشنبه بیشتر مناطق کشور جوی آرام را تجربه خواهند کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز سوم اسفند و روزهای آتی اظهار داشت: امروز و فردا در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور تا روز پنجشنبه جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی روز جمعه خبر داد و افزود: در نوار غربی کشور و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب اصفهان از روز جمعه بارش باران خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه علاوه بر این مناطق، بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز بارش باران را تجربه خواهند کرد.

رفیعی ادامه داد: روز شنبه در نوار شرقی و مرکز کشور وزش باد به نسبت شدید رخ خواهد داد و این بارش‌ها در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: آسمان امروز تهران نیمه ابری است و به تدریج کاهش ابر را شاهد خواهد بود که در برخی ساعات همراه با غبار محلی است.

به گفته رفیعی بیشینه دمای امروز تهران در گرم‌ترین ساعت به ۱۵ درجه بالای صفر و کمترین دما فردا به ۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سردترین مناطق امروز شهرکرد با دمای ۷ درجه زیر صفر و همدان با دمای ۲ درجه زیر صفر بوده و یاسوج، اراک، زنجان و سنندج نیز دمای یک درجه زیر صفر را داشتند. همچنین گرم‌ترین مرکز استان نیز بندر عباس با دمای حداکثر ۲۸ درجه بالای صفر گزارش شده است.