شناسهٔ خبر: 105611 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جاده چالوس آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

محمد علیپور رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گچسر گفت: در آستانه سال جدید، جاده چالوس حد فاصل کرج تا تونل کندوان برای سفرهای نوروزی آماده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از البرز محمد علیپور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچسر با بیان اینکه ۷۴ کیلومتر از ۱۶۰ کیلومتر محور کرج- چالوس تحت نظارت این اداره است، اظهارکرد: این محور به علت زیبایی منحصر به فردش هرساله هدف گردشگری مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه این اداره برای خدمت‌رسانی مناسب به مسافران و گردشگران نوروزی آمادگی کامل را دارد، افزود: برای استقبال از مسافران اقداماتی از قبیل پاکسازی شانه راه از ابتدای محور تا تونل کندوان انجام شده است.

علیپور تصریح کرد: دیوارکشی به طول سه هزار و ۵۰۰ متر، تعمیر سیستم روشنایی تونل‌ها، نصب بیش از یک هزار نیوجرسی، لکه‌گیری با آسفالت سرد در کل محور، لق‌گیری نقاط ریزشی و ساخت آبراه تونل کسیل در راستای طرح زیباسازی تونل‌ها از دیگر اقداماتی است که تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول در ادامه از آمادگی دو راهدارخانه مستقر در این محور خبرداد و گفت: راهدارخانه گچسر و راهدارخانه تونل امیرکبیر برای کنترل و نگهداری جاده، رسیدگی به موقع به حوادث احتمالی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی فعال است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گچسر اضافه کرد: همچنین اکیپ‌های راهداری این اداره همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی در آماده‌باش کامل هستند و به طور مداوم در طول محور گشت‌زنی می‌کنند.

وی خاطرنشان  کرد: با توجه به برف‌گیر بودن محور کرج- چالوس و احتمال بارش برف در ایام تعطیلات نورزی، این اکیپ‌ها با استفاده از ماشین‌آلات سبک و سنگین آماده انجام عملیات برف‌روبی نیز هستند تا از وقوع تصادفات و مسدود شدن راه جلوگیری کنند.

علیپور با تاکید بر اینکه این اداره با انجام اقدامات مذکور سعی دارد ایمنی این محور را ارتقا دهد تا سفری خوش برای مسافران نوروزی رقم بخورد، گفت: امیدوارم رانندگان نیز با رعایت قوانین رانندگی و به دور از خطر به همراه خانواده از زیبایی‌های این جاده لذت ببرند.

انتهای پیام/