شناسهٔ خبر: 105616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درجلسه کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان مطرح شد :

لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان برای افزایش سه برابری حجم سفر

نخستین کمیته حمل ونقل نخستین جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: اعضای کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد اجرایی استان شامل پلیس راه،راهور، شهرداری، اداره کل هواشناسی، تشکل های صنفی، فرودگاه، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، کانون اتومبیل رانی و جهانگردی و دفتر استانداری است.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد متناسب با سیاستهای ابلاغی ستاد ملی و استانی کرونا و پیش بینی سفرهای نوروزی ، دستگاه های خدمات رسان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی باشند.

وی اظهار کرد: بسیار مهم است شهرداری ها پایانه های عمومی مسافری و پارک سوارها را به منظور خدمات رسانی بهینه به مسافرانی که قصد سفر با ناوگان جاده ای دارند آماده سازی کند همچنین تشکل های صنفی آماده سازی ناوگان عمومی و رفع نقص احتمالی آن ها را از نظر فنی و مدارک رانندگان و ناوگان را پیگیری کند که ناوگان عمومی جاده ای آماده خدمات رسانی به مسافران باشند.

وی افزود: شرکت پخش فرآورده های نفتی هم جایگاه های سوختی را که در مسیر تردد مسافران نوروزی هستند بازدید و آماده ارائه خدمات کند.

شهامت تصریح کرد: اداره کل هواشناسی نیز وضعیت تغییرات آب و هوای ایام طرح را پیش بینی و درکمترین زمان ممکن برای آمادگی دستگاه های خدمات رسان ارسال کند همچنین فرودگاه تعداد، ساعات و روزهای پروازهایی را که در این ایام انجام می شود اعلام کند.

وی اضافه کرد: طبق این جلسه مقرر شد پلیس راه نیز با کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بازدید مشترک از پایانه های مسافری و گشت های مشترک جاده ای داشته باشد.

به گفته وی کانون اتومبیل رانی و جهانگردی نیز فهرست وسایل نقلیه امداد خودرویی این کانون را به همراه محل های استقرار آن ها در محورهای مواصلاتی استان اعلام کند تا اگر خودرویی دارای نقص شد در اسرع وقت با یدکش هایی که در اختیار دارد به تعمیرگاه های مجاز منتقل کند.

تسریع در ارائه تسهیلات بازسازی ناوگان مسافربری استان به تعداد 40 دستگاه مینی بوس ، 13 دستگاه اتوبوس و 1 باب مجتمع خدمات رفاهی و لزوم فعالیت واحدهای کشیک ارائه خدمات بیمه ای از دیگر موارد مطرح دراین جلسه با حضور معاونین دستگاههای اجرایی عضو کمیته بود.