شناسهٔ خبر: 105643 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

افزایش سرعت باد در تهران/ فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: جمعه بارش پراکنده در پایتخت آغاز می‌شود و روز یکشنبه سرعت وزش باد در تهران افزایش می‌یابد. 

امین‌حسین نقشینه،‌ کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت:‌ امروز، چهارشنبه،‌ چهارم اسفند ماه، روی ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ خواهد داد فردا تا ظهر انتظار بارش خفیف را در مناطقی از شرق خراسان رضوی خواهیم داشت. 

وی از ورود سامانه بارشی جدید به جنوب غربی کشور از فردا خبر داد و عنوان کرد:‌ برای روز جمعه با ورود این سامانه بارشی برای شمال غرب،‌ غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب و زاگرس مرکزی، بارش باران، وزش باد شدید و در مناطق مستعد رگبار و رعد و برق را پیش‌بینی می‌کنیم. 

نقشینه با بیان اینکه در روز شنبه علاوه بر مناطق مذکور در قسمت‌های مرکزی، شمال شرق و استان‌های ساحلی خزر هم شاهد فعالیت سامانه بارشی خواهیم بود،‌ اظهار کرد: یکشنبه اما در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق بارش خواهیم داشت و شنبه وزش باد شدید در بخش‌هایی از مرکز و جنوب و یکشنبه در جنوب و جنوب شرق رخ می‌دهد که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را انتظار داریم. 

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، روز یکشنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود. 

وی هوای پایتخت در روز چهارشنبه را دارای غبار صبحگاهی اعلام و عنوان کرد:‌ فردا تهران غبار محلی خواهد داشت، جمعه بارش پراکنده در پایتخت آغاز می‌شود و تهران در روز شنبه در برخی ساعات بارانی خواهد بود و وزش باد را تجربه خواهد کرد. همچنین روز یکشنبه سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و کاهش دما رخ خواهد داد. 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور بیشنیه دمای تهران در روز چهارشنبه را ۱۶ درجه عنوان کرد و گفت: بیشینه دما در پایتخت فردا به ۱۷ و روز جمعه به ۱۸ درجه می‌رسد، همچنین کمینه دما در شمیرانات به ۴ و در مهرآباد ۷ درجه خواهد شد.