شناسهٔ خبر: 105653 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

برقراری پرواز آبادان به کویت توسط «هما»/توسعه همکاری های ایران و قطر در صنعت هوانوردی

هواپیما ایران ایر برقراری پرواز آبادان به کویت توسط «هما» و انتصاب سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین توسعه همکاری های ایران و قطر در صنعت هوانوردی برخی از مهمترین اخبار حوزه حمل ونقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اخذ مجوز برای تاسیس پژوهشکده تحقیقات صنعت هوانوردی و فرودگاهی/ بهره برداری از ۱۰پروژه نیمه‌تمام در سال جاری

نشست هم انديشی مديران ستادی و فرودگاهی با تشريح عملکرد يک ساله معاونت عمليات هوانوردی، فرودگاهی، توسعه مديريت و منابع و برنامه ريزی، نظارت و امور اقتصادی برگزار شد.

مهندسان تجسم عینی علم خداوند متعال در طبیعت‌اند

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پیام تبریک روز مهندس گفت: مهندسان با نگاه دقیق و تخصصی به مهندسی خلقت و آفرینش، تجسم عینی علم خدا در طبیعت‌اند و هنری از جنس صنعت خلق می‌کنند که وام‌دار قدرت آفرینش خداوند متعال است .

تمام تصمیمات بر اساس خرد جمعی در هیات مدیره صورت می گیرد/ ما عقد اخوت با هیچ کس نبسته ایم

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تعاملات ما با همه پیمانکاران سرمایه گذاران و شرکت های هواپیمایی بر اساس قانون خواهد بود و با هیچ کس عهد اخوت نبسته ایم.

توسعه همکاری های ایران و قطر در صنعت هوانوردی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از توسعه همکاری های دوجانبه ایران و قطر در صنعت حمل و نقل هوایی با افزایش پروازهای مسافری و باری بویژه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

فرود اضطراری پرواز زاهدان-تهران هواپیمایی زاگرس در فرودگاه کرمان/ پرواز دوباره هواپیما به سمت تهران با رفع نقص فنی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از فرود اضطراری پرواز زاهدان-تهران هواپیمایی زاگرس در فرودگاه کرمان خبر داد و گفت: پس از برطرف شدن نقض فنی، هواپیما به تهران بازگشت.

برقراری پرواز آبادان به کویت توسط «هما«

همزمان با سالروز تاسیس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» مسیر پروازی از فرودگاه آبادان به فرودگاه کویت از روز ۴ اسفندماه سال جاری برقرار خواهد شد‌.

مسیر پروازی مهرآباد- مشهد پرترددترین مسیر/افزایش ۵۶ درصدی پروازهای عبوری

بررسی آمار پروازهای داخلی در دی ‌ماه سال جاری نشان می‌دهد پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در دی ماه سال جاری مسیر مهرآباد- مشهد با تعداد ۷۵۷ پرواز بوده است.

جایگاه سوخت کلاله در مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان قرار می گیرد

مدیرکل فرودگاههای استان گلستان با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان برای احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله نیاز است، گفت: در تلاش هستیم که جایگاه سوخت کلاله در مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان قرار گیرد.

امضای چهار توافق‌نامه با قطر در حوزه‌های ترانزیت، کشتیرانی و حمل و نقل هوایی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مهم ترین اهداف سفر خود به قطر گفت:‌ در دیدار با همتای قطری پیرامون راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی، حمل و نقل ترانزیتی و افزایش پروازهای دو کشور مباحثی مطرح شد و امضای چهار توافق‌نامه در حضور رییس جمهور و امیر قطر را در دستور کار قرار گرفت.

حمیدرضا سیدی به عنوان «سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران» منصوب شد

وزیر راه و شهرسازی در حکمی حمیدرضا سیدی را به سرپرستی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منصوب کرد.

وضعیت اراضی فرودگاه مشهد بررسی شد

با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، نماینده وزیر راه و شهرسازی و معاون املاک آستان قدس رضوی وضعیت املاک فرودگاه مشهد مورد بررسی قرار گرفت.